Lakrids kys

tirsdag den 21. februar 2012


Uhmmm, igår lavede jeg lakrids kys :) Det var mit andet forsøg, da de første var lidt for tyggegummiagtige indeni.

Disse blev meget bedre. De er baseret på æg og flourmelis. Og om det er derfor de ikke er sukkersprøde, men mere luftige/flamingoagtige at tygge i, ved jeg ikke.

Måske jeg skal prøve at tage en god gammeldags kyskage opskrift og prøve ud fra :) Eller har du nogen forslag eller forklaringer?

Mine er porøse, på samme måde som de der pastelfarvede kyskager, man kan købe i supermarkederne. Og jeg ønsker dem mere blanke udenpå med en lidt mere sukkercrunch agtigt bid.
Hvis det på nogen måde giver mening :)

MEN fik da prøvet Johan Bülows lakridspulver af nu og det smager formidabelt !! :) Jeg er frisk på også at lave småkager med lakrids nu.





5 kommentarer:

Lydert sagde ...

Uhmmm, det lyder rigtig lækkert, og de ser jo ekstra dejlige ud på dit flotte glasfad

Hygge-Strik sagde ...

Mums...de smager sikkert ganske dejligt :-)

Tina sagde ...

Lydert: Tak tak :) De smager forbavsende godt.

Bebiane: De er vildt gode... var ellers lidt skeptisk med kombinationen kyskage og lakrids!

strikkeenglen sagde ...

Jeg mener at der er noget med at man kan tilsætte en lille smule eddike - (vi snakker meget lidt/dråber) for netop at opnå en blankere overflade - Jeg har lige checket med min fru mor. Hun er faktisk lidt i tvivl om det er for udseende eller konsistens.. - men måske et forsøg værd.
De lyder mums,o)

Tina sagde ...

Strikkeengel: Jeg har også hørt det med eddike... og jeg er lige så usikker på hvorfor man bruger det :) Men tænker også om slutresultatet er forskelligt fra flourmelis til sukker! :)

Send en kommentar