Børn og milepæle

onsdag den 22. februar 2012


Når børn er små, vrimler det med milepæle .... når de bliver større, er der længere og længere imellem! Lige fra det første ord, den første tand og den første gang de siger MOR.

Idag nåede Nanna een af de der milepæle, der ligger i den lidt anden ende af "børne-skalaen" :)

Jeg sendte hende ud af døren i morges, til først en køretime og siden køreprøve. Hun var nervøs og spændt... lidt mere end sædvanligt, forud for en prøve eller test.

Meningen var så, at jeg skulle stå og vente på hende efter endt køreprøve, og køre hende op på skolen, til de resterende timer. Jeg sad spændt, i bilen på politistationens parkeringsplads og ventede. I lommen havde jeg en bilnøgle til Nanna og håbede på at kunne overrække den med et smil og et tillykke :)

Heldigvis, mødte jeg en pige med et bredt smil og et "Jeg gjorde det"!!! Samt en sød kørelærer der sagde at den motorsagkyndige lige havde rost hende inde på stationen. Nanna kunne så forklare at det havde han også gjort i bilen. Sagt at, det gjorde hun godt, med kryds og slange. :)

Bagefter erfarer jeg så at hun endda var oppe imod vores distrikts frygtede sagkyndige: P. Modvind ;)

Så godt gjort min pige! :)

Så da vi lige havde smilet lidt, og nøglen var overrakt. Spurgte jeg om så ikke HUN skulle køre os op til skolen! Dumt spørgsmål... I know.... for selvfølgelig ville hun det ;)

Og så udnyttede vi lige tiden med at parkere lidt, på Bilkas parkeringsplads, inden næste skoletime startede.

Puha, mon jeg kan få lov at booke bil, sådan når jeg skal noget fremover? ;)



4 kommentarer:

Heidi sagde ...

Neeej, hvor er det bare flot!!! Stort tillykke til og med hende. :-)
Jeg husker også tydeligt min køreprøve. Kan man glemme den? ;-)

IF Stjernen sagde ...

Nu kan du selv mærke hvordan det er at være en mor der skal undvære bilen fordi datteren lige skal låne ;-)

Tillykke til Nanna. Gad vide om I vender bilen mod Odense en dag? ;-)

Pernille sagde ...

Tillykke med barn og atten og kørekort. Det er stort når de runder lige den milepæl :)

Tina sagde ...

TUsind tak skal i have :) Ja det er noget mærkeligt noget.... puha :)

Send en kommentar