Turen til Ribe

søndag den 2. oktober 2011


Jeg vil da også gerne lige vise lidt fotos fra Ribeturen igår. Ribe er jo en fantastisk smuk by, med de skønneste små baggårde, skæve huse, gamle huse, brosten og ren Morten Korch fornemmelser.

Baggården for oven, faldt jeg da fuldstændig i svime over :) Der gad jeg da godt bo.

Men pga. kunstudstilling og marked i byen, var der også bragt lidt ekstra god stemning ud i gaderne. Med halmballer, gamle trævogne osv... Og frugt og grønt blev solgt direkte fra ladet på en gammel landbrugsvogn i træ. Hvor skønt er det lige? :)


Og vejret var jo, som før beskrevet, ualmindelig lækkert. Man gik bare der, i korte ærmer og sommerbukserne og kogte. Så vi valgte at sætte os ved åen, på en af de mange halmballer, der var placeret rundt omkring, for at få en is.

Og GUF manner, jeg fil en såkaldt "Half and Half".... halvt softice og halvt guf!!! Jeg elsker simpelthen guf, men er fx ikke så meget til gammeldaws vaffelis... så det her var bare en perfekt løsning ;)


Se bare... en ret stor vaffel, fyldt op med guf ;) Så blir det bare ikke ret meget bedre.

Vi fik da også prøvet en lokal café, hvor jeg fik sat en chai latte til livs... inden turen gik ud til fuglekiggeri.

Men faktisk startede vi ud med hhv. kunstudstilling og et smut i kirken.


Se bare, hvad jeg fandt på kunstudstillingen :) Er det ikke bare et sødt fuglefoderbrædt? Sikke nogen forkælede fugle, der kommer til at spise af den her!!

Idéen er fint og jeg overvejer om ikke noget af alt mit mussel skal laves om til noget andet?


Og omgivelserne var bare så flotte. Et gammelt kloster dannede rammen om en flot cencureret udstilling af kunst, der bestod af alt fra glaskunst til keramik og uld.


Men efter end kunstkiggeri, kirkebesøg og lattedrikkeri, gik vi tilbage til bilen, for at samles med hele den store flok af mennesker, der skulle ud og se sort sol på marsken. :) Fantastisk dag!




8 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Det var helt fantastisk i Ribe igår, vi var der også .-) Oplevede stemningen, smagte, fik is ved Vaffelboden. Ribe er en oplevelse hver gang vi tager derud, hvilket vi gør ret ofte :-)
Dejlige billeder :-)
God søndag
Majbritt

Tina sagde ...

Hej Majbritt :) Jaaah det var så skønt dernede. Jeg har kun været der ganske få gange. Men jeg nød det i fulde drag :) Var i også ude og se fugle så?

Hygge-Strik sagde ...

Smukke billeder, dem kan Ribe godt være stolte af. Det er da en is der vil noget, lige noget der passer til en sommerdag i oktober.

Tina sagde ...

Bebiane: Tak :)Haha ja en sommerdag i oktober. Vist ikke tit jeg har siddet og spist is, med solen i ansigtet og korte ærmer, i oktober.

Sine Smed sagde ...

Sikke nogle fine billeder. Det er virkelig lækkert det har været helt sommeragtige temperaturer der har været i DK den sidte ude, ville ikke have noget i mod hvis det fortsatte hen over vinteren.

Helle : sagde ...

Tak for nogle skønne oktober billeder, det har da været en skøn tur! Sikke en vaffel, det er jo lige så man får mundvand ;-)

*Pearls on a string** Dorthe sagde ...

Virkelig dejlige billeder du har med hjem fra turen - isen ser da også SÅ lækker ud :-)

Strikkefuglen sagde ...

Hej
Nej dem fik vi ikke set, havde slet ikke tænkt på dem............desværre :-)

Send en kommentar