Nyt hår

onsdag den 12. oktober 2011

HJÆLP ! - Jeg trænger til hår input. Jeg har i næste uge, en tid til klip og farv! Men jeg aner ikke hvad jeg vil / kan. Egentlig havde jeg tænkt noget i stil med.... fire farve i tynde striber oveni min egen hårfarve. Farverne lå i nuancerne rød, grålig og orange....

Men sååå kom jeg lige hjem til et : " AJ mor, du er altså snart 40!, det virker for desperat".

Ikke at jeg lytter betingelsesløst til hvad min teen siger, men blev alligevel lidt i tvivl :) For hun havde jo ret i at jeg nærmer mig 40, samt at jeg gerne stadig vil kunne gå i alle farver tøj.

Men nu er det sådan at jeg HAR en tid i næste uge.... og jeg vil egentlig gerne friskes lidt op :) Det må gerne være lidt interessant og håret skal ikke være ret meget kortere end det er.

Nu er det så jeg vender mig til jer, piger og drenge..... har i nogen gode fif, idéer, råd, som jeg lige kan tygge lidt på? :) Er jeg for gammel til voldsomt farvede striber? Hvis du selv har prøvet det, hæmmer det dig så mht. din garderobe?

ALLE slags råd, fif osv modtages med kyshånd ;)


(vistnok noget a la dette, min frisør har foreslået...Måske farverne ville være knap så kraftige i mit mørke hår )



19 kommentarer:

Kristine sagde ...

Hej
Jeg har stor succes med at lade min frisør få gode ideer. Troede jeg skulle blive ved med at være langhåret, men er nu foråret sådan page længde og er rigtig glad før det. Farvning har jeg ikke erfaring med......

Tina sagde ...

Kristine: Mit hårbud, er fra min frisør ;) Men page får jeg aldrig. Jeg har et smalt ansigt og lang smal hals... så jeg ser helt forkert ud med kort hår og pagefrisurer :) Så ikke kortere end at det lige kan hvile på skuldrene, til mig :) en pager er ellers super flotte... til andre ;)

Tina kristine sagde ...

Uuhh gi den gas... Og NEJ du er ikke for gammel til farver ;0) måske nogle forskellige længder også kunne sætte lidt spræld i ;0) Jeg har ALTID været langhåret (næsten til buksekanten) og ja selvfølgeligt tykt hår, så det har bare været kedeligt... Men en tur hos en ny frisør gav et nyt jeg, jeg fik krøller og lidt forskellige længder og jeg elsker mit syndsyge store vildt 33 årige garn ;0)
Glæder mig til at høre, hvad du vælger ;0)

Tina sagde ...

Ja det med forskellige længder tænkte jeg også på! :) Jeg har også altid haft langt hår... førhen tykkere og længere end nu. Så der har ikke været ret meget spræl i det!
Men jeg er godt nok i tvivl om farverne :)
Går det godt med din søn? Finder Riget ud af noget?
Knus

tanterne sagde ...

Sidst jeg havde mandet mig op til at der skulle ske noget med mit hår, foreslog frisøren grønne striber, eller endnu flere af de grå/hvide der efterhånden gør sig bemærket.
Jeg valgte at gøre parykken 15 år ældre. - Og, fik ½ år senere at vide at mit hår blev gråt på en vildt pæn måde.
Med gråt vil du i hvert fald ikke virke desperat.

Tina sagde ...

Årh jeg synes gråt hår er SMUKT!!! :) Men måske et drastisk spring, når jeg endnu kun har 5 grå hår? ;) Men synes det er en smuk farve!

Elsebeth, mit-stuff sagde ...

Da jeg blev mor for 17 år siden, synes jeg at jeg burde få lidt mere "konet" hår. hm. Det holdt lige en sæson:-D
Nu er jeg lige blevet 40 og er endelig sprunget ud som hennarød og ligeglad. Jeg elsker det. Alder betyder for mig kun, at jeg tror mere på mig selv,og gør hvad jeg har lyst til.
Hippie and all...:-)

Solskin Christophersen sagde ...

Glemte lige at sige, at med rødt hår er jeg blevet nødt til at ændre min garderobe. Der er nogle farver der slet ikke dur, men på den anden side også nye og spændende farver jeg ikke har brugt før. Brændte efterårsfarver, sat sammen med nogle af de støvede blå jeg brugte før.

Pia´s Hverdag sagde ...

Først i de senere 5-6 år har jeg haft mit hår halvlangt og løsthængende, det har ALTID være samlet før i tiden.
Jeg har desværre ikke grå hår endnu, men masser af lyse striber.
Jeg lytter meget til min datter,og hun har lovet at sige til når jeg er for gammel til det løse, lyse ...

Tina sagde ...

Elsebeth: Konet bliver jeg forhåbentlig aldrig rigtigt ;) Men har alligevel været lidt småkonservativ med mit hår..... ARGH. Så noget skal ske.... :)
Ja jeghar også haft rødligt hår og det irriterede mig lidt med garderoben. (har ikke råd til at skifte for meget ud)

Pia: Jeg har altid løst hår også :) Og det kommer ikke til at ændre sig uanset hvad,,, da jeg har for smalt ansigt og lang slank hals... så opsat /kort hår duer ikke til mig :) Jeg lytter også til min datter, men ikke betingelsesløst. Jeg vil heller ikke gå og ligne en gammel kone, bare fordi jeg nærmer mig 40 ;)

IF Stjernen sagde ...

Selvfølgelig skal fer knald på! Det bliver man aldrig for gammel til.
Min fars moster var rødhåret til hun var oppe i 70'erne og det så bare godt ud.

Helle K. sagde ...

Jeg lader mig ikke stoppe af, at jeg lige er fyldt 49 og heldigvis synes min datter, at jeg skal have frække farver - det kræver min personlighed. Min frisør er også glad for, at jeg som den eneste af to af hendes kunder, gider være fræk og farverig i håret - selv om jeg selv farver det :) Så jeg synes, du skal gøre, som du har lyst til - ikke alle kan li' at vække opsigt, men det er jeg vild med. ;)

*Pearls on a string** Dorthe sagde ...

Hej Tina
I den sammengæng vil jeg heller ikke, som flere skriver, lytte for meget til dejlige datter din. Der er noget med opfattelsen af MOAR, der i nogle tilfælde ikke duer til råd om frisør.Sådan har det været i ca. 25år med min og er det stadig (hun er 35år nu) og jeg har stadig "sjovt" hår.
Jeg synes vedhæftede billede vil være super-sejt til dig, måske en anelse kortere.
Spændende.............. Forventer naturligvis foto's når projektet er ført ud i livet.
Ha' en dejlig dag.

Kolorista sagde ...

Jeg hører til den slags døtre, der i MANGE år har syntes at min mor godt ku ha MEGET smartere hår end hun har - og jeg ku ikke drømme om at lade andre end min frisør og mig afgøre hvad jeg kan bære (men det kræver naturligvis en knalddygtig frisør, som ikke bare falder på halen for trends, men som kan SE hvem man er og matche håret dertil!) Jeg er selv til jo vildere jo bedre i klipningen, mens farven er blevet mere konservativ m. alderen - men i dit tilfælde, hvor du gerne vil bevare det lange, syns jeg bare du skal sætte fuld skrald på farverne! Go fornøjelse - KH lisbeth

Tina kristine sagde ...

Jeg Elsker simpelthen de bloggere der følger dig ha ha de er vilde med gråt hår og her går jeg og farver hår fordi jeg bilder mig ind at det er forfærdeligt at have.... men tror sku at jeg vil til at prale af dem istedet for ;0) og Tina tak for interessen for min nullermand, jeg skriver lidt mere om det senere idag på min blog ;0)

Helle sagde ...

Selvfølgelig kan du springe ud i det, der er ingen grund til at gøre sig ældre end man er. Og teenagere mener vist genrelt de har patent på at se unge ud - især i forhold til deres mødre. I forhold til tøj er det mere hudfarven der tæller og den ændrer sig jo ikke, ellers kan et tørklæde gøre forskellen. I øvrigt fik jeg sidste år et "fed vest" fra en ca. 20-årig i toget, og jeg er lige fyldt 50.

Anonym sagde ...

Få klippet til en lækker sideskilling, forskellige længder og etager, "pandehår" der skråner nedad og så bare giv det en omgang med farvebøtten. Hår er til for at gøre noget ved - det vokser ALTID ud igen. Just go for it!

Hygge-Strik sagde ...

Du kan godt sige til datteren din, at mødre på 40+ er mega hotte og med på det sidste nye.
Så spring bare ud i noget nyt og frisk :-)

Tina sagde ...

Tak for alle jeres input :) Jeg kan hermed konkludere at jeg IKKE er nær 40 "fed" og færdig ;) ANONYM: du er tæt på at beskrive det jeg havde i tankerne :)

Send en kommentar