Oskar

søndag den 9. oktober 2011


Oskar går og har det godt :) han er begyndt at indtage haven og kvarteret udenom. Han er modig og går gerne på besøg, hvis ikke folk lukker deres terrassedøre. Jeg håber da at folk enten nyder det, eller forskrækker ham lidt med noget vand eller noget.

Han begynder også at få nogen ret kraftige vaner! Så snart vi står op eller kommer hjem, skal der snakkes. NU og ikke når vi har fået sat varer på plads, eller børstet tænder... nej NU! ;)

Han har også en underlig vane med at drikke regnvand, frem for frisktappet vand indendøre... Go figure!?!

Han farer lige ud til baljerne med regnvand for at drikke. Idag var de så ret tomme og han væltede en, for at få resterne af vandet. Jow jow, lidt "smart" er man vel!


Man er bare ikke smart nok til at regne ud, at der så skal drikkes hurtigt, inden vandet forsvinder ned mellem fliserne!


Til gengæld, var baljen ret sjov at lege i, da den jo triller, når man går rundt indeni den :) Små katte, små glæder!!

Selv laver jeg ikke dagens gode gerning. Vejret er koldt og jeg er rastløs og intet er lissom det jeg har lyst til ;) I kender det sikkert selv. Sådan en dag skal bare gå hurtigt.

Måske skulle jeg se at få bestilt lidt mere garn, i en lækker farve, her til vinter........



9 kommentarer:

Jette sagde ...

Hvor er han nuser, lige til at kramme,uh hvor jeg savner at have en kat.

Fr. Møller sagde ...

Han er en usædvanligt køn kat!

laj [tulipan-hygge] sagde ...

helt enig vild flot kat du har der. Ja kender godt de dage hvor man har lyst til 1000 ting men ikke gider/orker en eneste.

Garn kan man da aldrig få for meget af ;o)

Unknown sagde ...

Hvor er han dejlig - min Oscar elsker også regnvand og "gammel vand" - men måske smager det af mere og bare jeg bliver fri.

Anonym sagde ...

Hej til den yndige kats mor!
Da vi boede i byen, ville vor hund ikke drikke vandværksvand, så der røg mange liter skummetmælk i den; men da vi flyttede ud på en gård med vand fra egen brønd, slubrede den vand i sig. Måske fordi brøndvandet er "naturel", altså ikke "kloret".
Hilsen farmor.

Dortheivalo sagde ...

Dejlige billeder.. især det nederste er jeg vild med

Margit sagde ...

Virkelig søde og flotte billeder - skønt at han er vild med regnvand :)

x
Margit
creative tail

Tina sagde ...

Tak for de rosende ord om Oskarmissekatten :) Og rart at høre at han ikke er den eneste der foretrækker kedeligt regnvand, frem for frisk rent drikkevand. Vi skulle ellers have noget af Danmarks mest rene drikkevand, uden tilsatte grumheder, som klor osv :) Men næææ nej, hellere småmudret regnvand!

Karina Viki sagde ...

Så fin en mis - og ja Katte har deres ideer - her vil vores også helst have "beskidt" vand, eller drikke direkte af gulvet, jo jo - vi skal såmænd tippe skålen så det løber ud som et "vandmonster" efter hendes poter... derfor skålen står i brusekabinen ;)

Send en kommentar