Omplantning

søndag den 29. maj 2011


SÅ fik jeg fat i nogen blomsterpinde :) Så idag gik det store udfiltrings-arbejde igang! Tolv bønneplanter havde valgt at gruppekramme, inden jeg fik dem plantet ud..... Og jeg kan hilse at sige, at de ikke er så lette at skille ad endda. For deres stængler har nærmest modhagere og de er samtidig sarte. Så to ender blev bukket, desværre. Så nu håber jeg de klarer den alligevel.

I hvert fald står de nu, to sorter, fordelt i to potter :) Så nu må solen godt komme og hjælpe lidt til grolysten.


Skønne ser de ud og jeg håber på stort udbytte og en masse grønt virvar af grene :)

Samtidig fik jeg så lige delt alle de små tomatplanter der stod og mængede sig med hinanden i alt for små potter. Og eeeeh jeg tror at jeg enten skal leve af tomater, eller forære nogen planter væk. For hele 12 planter blev det til ;)


Jeg tror jeg gik ud fra, da jeg såede alle frøene, at jeg nok var så elendig til det med at så planter fra bunden af, at de fleste nok alligevel ville gå til. Men eeeh det var så ikke lige tilfældet. I hvert fald kommer jeg næppe til at mangle tomater i år ;)

Chili planterne går til gengæld langsoooomt. Kun Omnicolor'en har for alvor stukket næsen frem. De to andre er enten sparsomt befolket i potten eller ikke eksisterende endnu.


Men mon ikke de dukker op en dag :) Det håber jeg. For jeg kunne godt tænke mig chili nok til både at spise af og sylte af.

Nå, ikke mere havesnak for nu ;)


3 kommentarer:

Charlotte kaae sagde ...

Smiler hvor hyggeligt, jeg har mit 2. år som "have" ejer (tagaltan 99 m2) Det er ikke alt man sår der kommer op... og heller ikke alt der overlever en udplantning... tilgengæld er der noget man tror er dødt, der så kommer igen... Haven er fuld af overraskelser. Din ser hyggelig ud!

Charlotte kaae sagde ...

meget hyggeligt

Tina sagde ...

Charlotte : SÅ er næste post måske lige noget for dig ;) Nej jeg kan godt se at ikke alt vokser lige godt. Men har fået at vide at chilier godt kan tage sin tid.... så håber lidt endnu ;)
Jeg synes jeg har fået en super hyggelig lille plet og den skal nok blive ritigt hyggelig med tiden, når jeg får sat mit eget aftryk her :)

Send en kommentar