Mere glas

torsdag den 5. maj 2011


Et lille forsøg på at lave nogen sommerfugle, der skal sidde på mit terrasse stakit. Ganske godt indtil videre. Jeg elsker de der bobler og skal helt sikkert arbejde videre med det.

Metallet mellem vinger og krop er nok bare lige til den tynde side, så det skal der lige ndres på ;)

Jeg havde regnet med at de bare skal sættes fast på træværket med små kramper (u-formede søm), og så rette vingerne til, så de sidder pænt.

Men nu må vi se... og jeg tager lige et billede når jeg henter dem hjem, hvor de ligger på en hvid baggrund, så i kan se den flotte blågrønne farve de har fået. :)


5 kommentarer:

Marlene sagde ...

Hvor er de fantastiske flotte.

Må jeg ikke få en beskrivelse af hvordan de er lavet, glas, bobler, materialer, farve osv.???

Kram Marlene

Lis sagde ...

Henter dem hjem ??? Er de stukket af, eller på værksted ?
Flotte det er de.

Kh. Lis

Miv sagde ...

Jeg er da også helt vild med boblerne! Det er superflot!

Det kunne også være fedt med en firkant, en slags lav bort til vindueskarmen, der også havde boblerne - så det kunne lave fede skygger på gulvet? Som man måske kunne montere med skruer ved hjælp af et lille hængsel.....

Ihh, sikken en masse morgentanker dette indlæg fik sat i gang..

Jeg bor på Øen af Glas og Keramik.. Måske jeg skulle besøge Glasrøgeriet og alle de andre glas-damer denne sommer .. ;-) Det har jeg ikke fået gjort endnu.. Og jeg har boet her i 2 år!! Hmm..

Pia´s Hverdag sagde ...

Hvor er de flotte !

Hvor laver du glas, jeg gør det hos Helle i Sdr. Stenderup - og glæder mig allerede til næste sæson

Tina sagde ...

Marlene: Tak :) Glasset er bullseye og så er der drysset med jernoxid. Det bobler og laver den smukke farve. Laver du også glas? :) Det er så sjovt.
Kram!

Lis: tusind tak :) De ligger ude på glasværkstedet. Jeg kommer der kun een gang om ugen, desværre. Så må lige vente med at se dem rigtigt ;)

Miv: Jeg sad sjovt nok også tænkte på "gardiner" den anden dag, af glas. Små rektangler af kulørt glas, sat sammen med små metalringe... og så hænge dem op som gardiner i hver side af vinduet. Det kunne være fedt ;)
Aaaaj det skal du da ned og se... og så lige tage bunker af fotos af det ;)

Pia: Mange tak :) Jeg laver glas i Kolding... jeg er så heldig at have adgang til et hyggeligt lille værksted på CSV.
Jeg kan slet ikke få nok, jeg lærer hele tiden nyt og nye ideer vælter ind. Så når jeg ikke må komme deroppe mere, så går jeg i panik.... for så ved jeg ikke hvor jeg skal tage hen ;)

Send en kommentar