Det regner deroppe

torsdag den 26. maj 2011


"Det regner deroppe på vorses tage... " Sådan synger Bamse. Og sådan kunne jeg også synge idag ;) Bortset fra at det ikke kun "regnede" på taget. Jeg har en svag fornemmelse af at jeg skal have kigget på nogen tagrender ;) Een ting er en rensning, men det svage buk der er i min, resulterer altså i en syndflod ud på terrassen når det regner pænt meget!

SÅ disse tre spande du ser på billedet, blev fyldt på under to minutter!!! Men okay, det gav lidt gratis vande-vand. Og det der ligger i spandende nu, underminerer da ikke terrassen. Men som det nok anes på billedet, er der en SØ der hvor spandende står! ;)

Men vand skal der jo til og så må jeg se at få kigget på de tagrender ;)


Og når det nu har regnet lidt af, synes jeg godt solen må komme igen :) Jeg har nemlig nogen bønner der er vokset en DEL siden sidst ;) Og da jeg har haft lidt svært ved at finde nogen lange blomsterpinde eller bambuspinde, har de eeeeehhh valgt at komme hinanden lidt ved og flette fingre!!! ;)

Gad vide om det bliver muligt at skille dem ad igen, eller om jeg må bide i det sure æble og have TOLV planter i samme kumme udenfor ;) Det var nu ellers slet ikke meningen!



2 kommentarer:

Skribenten sagde ...

Ja naturen bestemmer selv hvordan dan vil brede sig, og bønnerne er da vokset flot til hva..;)

Al den regn vi har fået er også godt, men måske nok lige mere end hvad der er godt for terassen, har du en tønde du kan gemme vandet i til tørre tider? Sådan en kan stå neden under nedløbsrøret feks.. når det altså fungerer som det skal.

Rigtig dejlig fredag og mange knus
Henriette .)))

Tina sagde ...

Ja de vokser helt vildt :) De er gået helt amok.

Hmm jeg har ingen regntønde desværre og kan heller ikke sådan lige få det :) For nedløbsrøret sidder i den anden ende af rækkehuset, hos genboen. Ellers havde jeg skaffet mig een ;)
Tak og rigtig god fredag til dig også ! :) Knus

Send en kommentar