Alt vel

onsdag den 25. maj 2011

Jeg har ikke været alt for god til at opdatere omkring Nanna, derovre i det store USA. Så det er vist på tide at give lidt lyd, omkring den ting. Selvom hun også selv skriver på sin egen blog.

Tænk engang, at tiden snart er gået!!! Tiden er fløjet helt utroligt hurtigt... lige indtil nu her ;) Nu snegler tiden sig af sted.... for mig! Jeg ved, det er stik modsat for Nanna, der har det godt i Tonkawa (heldigvis), og egentlig bare gerne ville blive.

Hun har fået nogen super venner derovre, som vist ikke slippes sådan lige igen. En familie der har åbnet sine døre for hende i 10 måneder. En skoleoplevelse der har været anderledes og spændende... og som nogen nok havde set komme, er Nanna efter endt skoleår, straight A student. Behøver jeg sige, at jeg er stolt?
Helt ærligt, så synes jeg det er flot. Een ting er at lære et pensum... om det så er højere eller lavere end det danske system. Men en anden ting er at lære fagene på et andet sprog.... også her, selvom hun faktisk var god til engelsk allerede inden hun rejste. Men alt dette er gået over alt forventning.

Dermed ikke sagt at jeg forventede at hun klarede sig dårligt, for det ville ikke ligne hende ;) Men jeg havde forberedt mig på at det mååske ikke var så nemt som man måske kunne tro. Så da hun oveni købet fortalte at hun som den første udvekslingsstuderende på sin skole, havde bestået US history, var jeg da stolt :) Synes hun gør det så godt.

Desværre var det eneste der ikke gik som planlagt, sporten! Benene ville ikke som hovedet og hun har måttet kapitulere ad flere omgange, med skinnebensbetændelse. Super træls, når man nu gerne vil sporten, samværet og sammenholdet med vennerne, igennem sporten. For hulen hvor har jeg ærget mig, på hendes vegne og ønsket at det ville gå i sig selv, så hun igen kunne have det sjovt sammen med de andre.

Men alt i alt, har året indtil nu været fantastisk for hende. Ja også for mig da. For jeg har lært at mit "barn" godt kan selv (på en måde, som ikke kan bevises inden for egne 4 vægge). At hun er vokset indeni og er blevet mere moden og selvstændig. At JEG personligt, har lært nye sider af mig selv at kende. Og lært at bruge mere tid på migselv, ud af huset. Noget jeg ikke var så god til før.

Så året der gik, må siges at have været en win win, for både for Nanna og for mig.

Nu skal den sidste tid lige nydes for Nannas vedkommende... uden skole og med ren sugen til sig. Og for mit vedkommende med sommerfugle i maven, over at jeg snaaart igen skal se hende sådan rigtigt :) Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg savner og at jeg glæder mig.

----------------------------

Nå men ovenpå tornado/stormvarslet, ville jeg egentlig ikke gå i seng før jeg vidste om alt var bedre. Men set i lyset af at Nanna siger de nok er i ly, indtil imorgen..... kan jeg jo ikke så godt stille ret meget op. OG da jeg er ved at segne om af træthed, vil jeg tøffe ind i seng og nøjes med at sætte min lid til at de passer på sig selv.... og ringer hvis ting går skidt.

Godnat derude!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar