Jeg VED det godt !

onsdag den 18. maj 2011


Jeg VED det godt, vi trænger til vand. Men kunne det ikke regne om natten? Og så høj solskin og lækkert terrassevejr om dagen? ;) Det stemmer jeg for!!

At sidde på terrassen og suge noget varme og solskin, er da lige hvad man trænger til. Spise i haven. Sidde i haven. Nyde duftene og de flotte spiræahække.... DET kunne jeg altså godt bruge nu :)

I stedet minder haven en lille smule om en efterårsdag, med blæst, for få varmegrader og for meget tøj !! Kom nu kære sol, vind dog den kamp, ikk´? :)

En anden kamp, der skal vindes, er kampen mod myrer!!! En lille hær fandt igår vej igennem ... hold nu fast... Stikkontakten ved mit køkkenbord. Pludselig myldrede en mindre hær ud: "Eet - to, et - to, et - to !" På rad og række marcherede de rundt i cirkler og overvejede hvor de skulle slå deres lejr ned!!! Alt imens jeg bombarderede dem fra min front, med hhv. fluesmækker, hvidløg, kanel, eddike og alle de andre husmorråd, i mangel af det rette skyts.

Nu har tropperne trukket sig tilbage. Om de så ser sig slået, eller er igang med at planlægge næste angreb, vides ikke med sikkerhed. Men hvis de lige gir mig tid til at opgradere mit eget våbenarsenal, så kan de bare komme an, kan de!!!

Og hvis i har nogen gode råd derude, modtager jeg gerne. Jeg kan sige at meget er prøvet. Myrelokkedåser af de sorte slags. Kanel, eddike, hvidløg, sukker iblandet natron. Men lige meget hvad jeg disker op med, kravler de respektløst rundt i det og er hamrende ligeglade ;) Mon der findes cyborg-myrer, der er udviklet til at modstå husmorråd???

Tilgengæld fangede jeg en flot farvet bille, ude på stakittet idag. Hvilken race den tilhører har jeg intet forstand på, men dens blå farve, gjorde den ikke just usynlig :)


Se lige en flot farve den flasher her. Og alt efter lyset chancerer den fra sort til blå. :) tænk at sådan en lille bille har fået så smukke farver.


Nå, men nu kalder pligterne. Vasketøjet ordner ikke sig selv, desværre.... og jeg skal også se om jeg kan grave cyklen frem og bevæge mig ned i byen. Mangler både det ene og det andet :)

7 kommentarer:

Pia´s Hverdag sagde ...

Insektlak er en god ting, med en pensel maler du rundt om, hvor de færdes, og vupti er myrerne væk, kan bruges inde som ude og

Så vinder DU kampen

og ja tak til mere sol og varme

Tina sagde ...

Pia: tak for rådet :) hvor køber man sådan noget lak henne? Jeg vil så gerne vinde ;)

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Jeg stemmer også for sol og varme om dagen - hvor skal jeg sende min stemme hen ?
Jeg tror stadig på en lang og varm sommer hvor jeg kan sidde under parasollen og strikke.

Marianne sagde ...

hej Tina
Det må siges at være nogle hårhudede kravl du har ...desværre ingen gode råd herfra ud over at ringe til nogen der er eksperter indenfor området - jeg ved at det lader sig gøre.... men det koster ...desværre...
fin bille måske den kunne hjælpe :)
her syd på fyn har vi fint -overskyet men rimelig varmt vejr ...
kh♥

Anonym sagde ...

Ang. uønskede kryb. Køb noget der hedder bio+ kravler dyrene på de steder der er sprøjtet med dette dør de. Virker kun på insekter.

AVTK

Inger sagde ...

Jeg er ikke meget for gift, men når det kommer til kryb, der mener de skal færdes hvor det ikke er så hensigtsmæssigt, så tyr jeg gerne til det. Jeg har alle dage brugt Bio 101 (mener jeg nok den hedder). Den tager ALT! Og jeg tør garantere, at myrerne IKKE kommer igen. Overtog svigerfars hus for 3 år siden, og han har alle dage døjet med myrer i kontorets vindues karm. De er nu væk! Bio købes nok mest i havecentre, Jem&fix mm. Har præsteret at købe det i en almindelig dagligvare butik, men ved ikke om det kan lade sig gøre længere!

Tina sagde ...

Jeg tror det ender med noget bio eller lignende :) Dem der kravlede ind i køkkenet valgte kun den ene dag... så dem er jeg tilsyneladende af med for nu ;)

Send en kommentar