Slotsbazar !

lørdag den 5. juni 2010

Nanna og jeg smuttede en tur på Koldinghus idag. Der var nemlig slotsbazar.... og det lader jeg ikke min næse gå forbi, hvis jeg på nogen måde kunne undgå det.

Alene det at gå en tur om slottet, er noget jeg sætter stor pris på. Der er så flot derinde. Både selve slottet og udsigten rundtom det.

Se bare udsigten hen over skræpperne. (det tror jeg da de hedder). Er det ikke flot? :)

Man kan også nyde udsigtet fra tårnet. Og det vil jeg nærmest sige at man under sig selv, når man nu alligevel er der... gelé i benene og skrigende knæ... op må man :)


Men nå, det var i bund og grund bazaren vi kom for. Der var alt fra tøj, sko og briller i dyre mærkevarer til vintage og secondhand (som vi andre kalder genbrug) og til glassmykker, kunst, flere smykker, cykelslange tasker, flettede kurve, vaser i porcelænsler, miljørigtigt kunst, dufte og ikke mindst bunker af smagsprøver af lækre lakridser, summerbird flødeboller, mandler med hindbær og alskens andet godt.

Det er første gang jeg er derinde til bazar, men bestemt ikke sidste gang :) Jeg er blevet så forkælet ... både for øjne og gane.

Se også bare disse smukke malerier. De er udført af en kvindelig lokal kunstner. Desværre fik jeg ikke hendes navn. Jeg synes helt sikkert jeg tog et kort.... men væk er det! Men hendes billeder er ULTRA smukke. Jeg tog billeder af nogen flere.... jeg kunne slet ikke stå for dem.

Hmmmm, tjaaa, ingen bazar uden lidt godter i posen. Allerede da vi kom ind kunne vi købe en pose med diverse blade, en pose kaffe, bolcher og andet godt, til kun 40 kr. Så støttede man et formål, der desværre smuttede helt for mig ;)


Med hjem i posen smuttede også et smukt tørklæde, nogen plakater og postkort som var så dejligt naive. Tre glas sydesalt, med forskellig smag... Uhmm det duftede godt. Og to små æsker med hhv. Anisfrø og noget andet jeg lige skal finde frem til hvad var.... haha, men jeg kan sige det smager ULTRA godt. Bare lige en lille smule i munden og du har en frisk smag i flere timer!!

Og så lidt guffeliguf.... Chili Lakridser fra Thehuset i Kolding. MUMS de er gode... og for en gangs skyld smager de stærkt af chili. Og havde jeg været rig, havde jeg også taget diverse lækker marmelade med hjem og et udvalg af Summerbird flødeboller... både med og uden frugt. Og helt sikkert også nogen smukke, groteskt store glasfingerringe!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar