Jeg har brug for hjælp

mandag den 11. august 2008

EDIT: Jeg har fået den hjælp jeg behøver med brugsanvisning :) Dejligt!!
Har nogen af jer dejlige opskrifter jeg bare BØR prøve i den her, så er jeg en glad modtager :):)

oo00OO00oo

Jeg har brug for jeres hjælp, derude :):)

Jeg savner egentlig at bage. Det gjorde jeg en del førhen, men armene KAN bare ikke mere.
Så har jeg arvet sådan en fætter her, med diverse tilbehør. (se lige bort fra at den er beskidt...den har stået i en kælder) ;)

Men så er det jeg tænker: "Er alt der???" Hvad er den zigzaggede metaldel til? Og hvad med det lille hvide plasticskjold? Og hvordan søren bruger jeg den her maskine??? ;)

ER der mon en derude der har en brugervejledning, de vil være så søde at kopiere til mig? Jeg har søgt og søgt efter en på nettet, uden held.

11 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Tillykke - og held og lykke med jagten :)
Jeg har været så heldig at få en Kenwood røremaskine, så jeg kan også bare igen - det er så lækkert :)

Lea sagde ...

Jeg tror den den lille hvide plastikskjold skal sidde fast på zigzik delen når du skal lave dej, den vil skubbe dej ind i mod midten.

Tina sagde ...

HelleK: Tak :):) Jeg glæder mig osse til at bage uden at være ødelagt et døgn efter.

Lea: aaah jeg tror at den del er til kødhakkeren, jeg fandt lige dette foto på google: kortlink.dk/google/5mu7

Så mangler jeg at hitte ud af hvordan man sådan rent fysisk bruger bage delene :)

Anonym sagde ...

Tina z bruges til at bage med det er en fin sag når du bager fransbrød,den hvide dims ved siden af z er til at sætte på z og så skraber den skålen.og du får en dejlig dej.
den runde er til kager, sammen med dejskraberen. kan du lave mange kager.
Hej Lisbeth Jensen

Tina sagde ...

Hej Lisbeth :) TUSIND tak for en kort og nem forklaring!!! Jeg har lige fået fat i en brugsVILDledning... Der er vist at dejskraberen skal sidde i sammen med ælterdimsen eller rulledimsen??? Det skal nu prøves da :)

Anonym sagde ...

Min mor har sådan en maskine :-) Og ja, når du skal lave kager (altså ikke gærdej) så bruger du dejskraberen og rulledimsen, og når det er gærdejen, så i hvert fald ælterdimsen (zigzag) - kan ikke huske om min mor plejer at bruge dejskraberen, men der skal vel være et eller andet til at fjerne det fra siden? Kan ikke huske det helt...

Mette H. sagde ...

Hej Tina

Jeg håber det lykkes for dig. Ellers skriv lige til mig. Jeg har en mangen til og bruger den flittigt, det er en rigtig slider. Den holder til det hele.

Kh. Mette

damsgaarden sagde ...

Den maskine er guld værd, den er ikke til at slide op. Den bliver du rigtig glad for, jeg har selv en og jeg ville ikke undvære den for noget andet, mine arme kan nemli heller ikke tåle til alting mere, held og lykke med din maskine ;-))

Tina sagde ...

Anita: AHA... jaja jeg får jo mere og mere styr på det, i teorien i hvert fald ;)

MetteH: Jeg har fået en dejlig mail fra een der gerne vil scanne bogen til mig :) Jeg glæder mig osse til at komme igang :)

Tankerogspin: Alle siger den er en arbejdshest.. nu må vi se. Det bliver ihvertfald godt ikke at skulle stå og pive når man skal røre fars også!!! Hmmm er det med krog eller rulle?

Anonym sagde ...

jeg har en hvis du stadig har brug for den........send mig en mail......

Kagekonen sagde ...

Tina, nu skal du have gang i surdejen... prøv at se om ikke du kan låne Camilla Plums bagebog på biblioteket... Med en surdej og en god røremaskine og et par hæve kurve i huset, kan du med en minimal arbejdsinsats altid have det skønneste hjemmebagte brød i huset.

Kager bliver også bedre for du kan røre og piske æg/sukker eller sukker/smør lææææænge helt uden at få ondt i armen af at holde håndmixeren ;-)

Send en kommentar