Der var engang....

lørdag den 30. august 2008

en lille grim ælling... eller ;)

Igår kom jeg pludselig i tanke om et gammelt foto, fra min første skoledag. Hvor jeg stolt, efter at have ventet LÆNGE på første skoledag, eeeendelig skulle starte. Iført skjorte, selebukser og grydeklip, som det jo sig hør og bør på den tid ;)

Men dælme om jeg kunne finde det dumme foto!!! Kender i det? At så kan man da bare over hele hovedet SLET ikke lade det ligge...
Så jeg ledte og ledte hele aftenen igår.. og efter at have opgivet, fandt jeg det klart nok, det sidste sted jeg lige kunne finde på at lede.

Det er sjovt at se igen. Jeg var et lille bitte myr, efter at have været født laaang tid for tidligt og kun havde en bette fødselsvægt på 1400 g og 41 cm, (det var ikke meget dengang)! Men selv på første skoledag var jeg, ca et halvt hovede eller mere (?), kortere end alle de andre, og mager som et strå!
Folk husker mig stadig, for "hende den lille lyshårede pige, der knap kunne ses over hækken", da jeg gik på vejen hjem fra skole. :) Oveni det hele, var jeg godt på vej til at udvikle et monster stort overbid!! Og da jeg så lidt senere begyndte at skifte mælketænderne ud, ja så var kimen lagt til drillerier, der med årene gjorde stærk ;) Jeg husker stadig ord som: Spidsmus og stump!

Hvor er det egentlig sjovt at se de gamle billeder igen :) Samtidig tog det mig lidt tid at overbevise migselv om, at det var okay at putte dem herind!! Jeg ER jo mig, og det hverken kan eller vil jeg løbe fra ;)

Hvad med dig? Har du nogen af de sjove, anderledes, dejlige, pinlige barndomsbilleder? Må vi se? :)

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg husker min egen skoletid som et ti år langt moppe-show med mig som hovedoffer, for jeg var lige som dig lille og altid mindst et hoved kortere end de andre og så var jeg jo tynd og jeg fik ligesom aldrig pige facon - sjovt nok er lige præcist de 42,5 kiloer fordelt på 157,5 centimeter, de små faste bryster og den lille stramme bagdel og som jeg stadigvæk har ( hvilket vel må siges at være være meget godt, når jeg faktisk er 43 år i dag ), som jeg blev drillet så meget med i skolen, som min Skat i dag fremhæver som mine absolutte fortrind, når snakken falder på mit ydre.

Som Skat sige: "Small is mush better than big !"

Lene sagde ...

Tina, der er en logisk forklaring på, hvorfor du fandt billedet det sidste sted du ledte. Når du først har fundet det, holder du jo op med at lede............ ok, du vidste det sikkert godt, men jeg kunne ikke lade være.
God weekend.

Tina sagde ...

Tine; Ca sådan husker jeg også meget af min skolegang! Jeg var et nemt mobbeoffer med mit udseende og samtidig min evne til at stikke i et vræl ;) Jeg er dog stadig ikke spooor bedre stemt overfor migselv ;)

Lene: Jaah det har du da ret i ;) Jeg mente dog at det var det sidste sted jeg havde besluttet mig for at kigge ;)
Rigtig god weekend til dig også!

Anonym sagde ...

Der er ikke noget som gamle fotos til at sætte minderne igang *G* Jeg har lidt liggende på http://mig.xanita.dk/billeder.php - jeg synes det er sjovt at kigge på dem, især fordi min niece ligner mig ret meget kan jeg se *G*
Billederne fra folkeskolen er nogle vores lærer tog i starten af hvert skoleår, og så fik vi dem da vi gik ud af 7. kl (for der gik skolen ikke længere)

Som kommentarerne på siden antyder, er der nogle billeder hvor jeg ser mere normal ud end andre *G*

Tina sagde ...

Anita: hvor var du sød :):) Ja altså det er du jo stadig :D
Jeg har igår været igennem nok 1500 fotos eller mere... og jeg elsker det hver gang :D

Julia Zahle sagde ...

Tina - pudsigt, som man kan have dte med billeder. Det er svært at acceptere hvordan man ser ud - og og da snyder billeder ikke. Jeg får et chok hver gang jeg ser mig selv på billeder. Tanker som: "Så tyk er jeg da ikke!" og "Jeg ser da bedre ud end det!" kommer dumpende og gør mig ked af det. Men billeder snyder ikke... *suk*

Ku´ være jeg skulle finde nogen billeder fra min skoletid...

Tina sagde ...

Julia: Biller snyder bestemt ofte, synes jeg. Dog ikke med vægt og sådan. Jeg kan huske engang på en campingtur, nogen tog et billede af mig i badedragt, og jeg var ca. 10 år gammel. DAMN jeg var nærmest som et kz offer at se til!!! Og jeg var chokeret og kunne intet stille op. (Det har så heldigvis ændret sig lidt).

Men Julia, du er smuk!! :):)

Anonym sagde ...

Ja, jeg har da flere sjove fotos, fra da jeg var barn, og du må gerne se ;-)

Iøvrigt synes jeg, det er lidt sjovt, du er født for tidligt og vejede 1400 g og var 41 cm. Det var jeg også og vejede det samme og var en cm længere!!!!

Tina - omme i London sagde ...

GUD, hvor er du nuttet!
Jeg har ikke saa mange billeder af mig selv som barn, dem har far og mor, men jeg har en plan om at skulle have skannet en del af dem, for jeg elsker bare alle de billeder af mig og mine soeskende i hverdagssituationer. Naar jeg ser paa billederne af mig som barn kan jeg paa en maade slet ikke forholde mig til at det er mig, men jeg synes overhovedet ikke de er pinlige, uanset hvor store og flappende mine forfaerdelige fortaender var. Bare lige som en sidebemaerkning, saa tog det NI aar at rette dem, saa alle min skolebilleder fra 7-16 aar gammel var MED boejler af forskellige afskyeligheder!

Tina sagde ...

Deborah: Uh de er så gode at se tilbage på :):) AJ hvor sjovt du havde samme vægt og næsten samme mål!! sikke små vi var ;)

Tina: Taaark NØJ det har jeg ALDRIG hørt før :):):):) Seriøst, det er ikke noget jeg bare siger :)
Aj ja du må hjem i gemmerne og scanne det hele... det er så hyggeligt at kigge i engang imellem :)
ØVs jeg havde bøjle på i 2 år kun... og der rettede de 12 mm overbid ind og trak alle bisserne i overmunden længere tilbage! avavav

Unknown sagde ...

Hej Tina
Hvor sjovt med dine billeder ... jeg har lyst til at lede efter mine ;-) Iøvrigt havde jeg vist samme frisure som dig på det første billeder.
Imorgen må blive dagen hvor jeg leder i flyttekasserne ;-)
Tak for idéen, inspirationen ... som vanligt!
KH Siffe

Send en kommentar