Hvis du ku' gøre det hele om

søndag den 31. august 2008

Nanna spurgte mig idag:

Mor, hvis du kunne uddanne dig nu og vælge dit drømmejob, hvad ville du så
vælge?


Jeg ville vælge at blive fotograf!! Om evnerne er der, kan jeg ikke selv bedømme. Men om passionen og drømmen er der... uden tvivl! :)
Men om ikke andet, så forbliver det en hobby, der fylder en del. Og jeg drømmer om at få lov at følges med en dygtig fotograf, i et studie, for at lære, suge til mig, og prøve grænser!

Mit valg nr. 2 ville helt sikkert være grafiker !

Dog skulle mit liv ikke forme sig helt som jeg forestillede mig, da jeg havde ca. samme alder som Nanna, og omverdenen begyndte at stille mig selvsamme spørgsmål. Men min verden er en god mix af smil, glæde, kærlighed, ulykkelighed, savn, håb, frustration, lykke og drømme... Så kan man vist ikke ønske sig ret meget mere :)

Foto: Nanna, fotograferet under en bro, for et par år siden! Se det i stor størrelse ved at klikke på det.

Flere fotos, taget af mig, finder du HER! Dog ikke helt nye, da jeg ikke er så god til at få opdateret på den side ;)

11 kommentarer:

Fríða sagde ...

drömmene kan heldigvis ingen tage fra os. og hvor er hun dog smuk, det pigebarn! måske du sku på wrestling-kurs for at fægte bort alle de unge mænd der snart kommer rendende.
kh.fra Island
Frida

Lisbeth sagde ...

Hvad forhindrer dig i at gå efter dine drømme??
Jeg har indtryk af, at din krop nogle gange kæmper imod dig, men kan det ikke lade sig gøre alligevel, måske bare på en anden måde??
Det vil da være træls, hvis du om nogle år, fortryder at du ikke prøvede. For talentet har du da helt sikkert..

Tina sagde ...

Frida: Nej drømmene har jeg sørmer lov at have ;) Tak for rosen af min pige. Hun er smuk og hun ved det ikke selv!! De unge mænd er ikke begyndt for HUN viser dem ingen interesse endnu ;) Men jeg er klar kan du tro!!!

Lisbeth: Det gør mine smerter og min pension.
Jeg har været gået igang med større kurser, uddannelser og jobs flere gange i mit liv og har hver gang haft et nederlag pga helbred. Så med årene var min selvværd ødelagt fordi jeg jo ikke kunne gennemføre noget som helst :)
Nu efter pensionen har jeg det bedre... men det er jo i kraft af at jeg har lært at forvalte mine kræfter helt anderledes. Så jeg tør ikke lege Jeopardy med hverken smerterne eller pensionen ;)
Men fotograf på hobbyplan, DET holder jeg godt fast i og nyder :)

Faster´s corner sagde ...

Tina, jeg håber virkelig at du i fremtiden vil få chancen for at følge en fotograf/grafiker når du selv har kræfterne/overskudet til det. Jeg kan jo se på dine indlæg og lign at du har evnerne og arbejder meget med det.

Apropo dine skolebilleder: jeg var til 30 års jubilæum med min gamle skoleklasse i går - det var utroligt dejligt at se, at vores lille mus var blevet en dejlig kvinde med gennemslagskraft!

God søndag til dig fra Krista.

IF Stjernen sagde ...

Kære ven, det kan godt være at du "kun" er en amatør, men du er en af de bedre i mine øjne. Og jeg kan læse i alle de kommentarer du får på dine billeder at jeg ikke er ene om at synes det!

Og hvad angår dit grafik så benytter(udnytter) jeg jo dit talent rigtig meget :-)

Og Nansen er bare så smuk!

Anonym sagde ...

Ja, jeg ville ønske jeg kunne det med billeder og grafik som du kan. Men jeg har fornemmelsen af at det ikke bare er sådan liiige at gøre efter ;-)
Men så er der heldigvis nok nogle andre ting jeg er god til ;-)

Jeg har mange kreative hobbies, men der er ikke nogle af dem som jeg er god nok til, eller som jeg synes man kan leve af, så jeg tror bare jeg holder fast i at læse matematik indtil videre ;-)

Anonym sagde ...

Jeg er ganske enig, smuk pige og smukt billede.
Jeg nyder altid dine billeder når jeg læser på din hjemmeside :-)

Anonym sagde ...

"Det, de andre sagde" - hele vejen igennem. :o)

Helle K. sagde ...

Du tager nogle fantastiske billeder. :)

Christa sagde ...

Tina - du er helt usædvanligt kreativ på mange områder - - - NYD DET ;-))
Knus til dig

Tina sagde ...

Krista: tusind tak for rosen af mine billeder :) Jeg tror jeg må holde de tpå hobbyplan, men det er også okay.
Jeg er heldigvis heller ikke så let at vælte mere som jeg var dengang :) og selvtilliden er måske stadig ikke 120% men den er LANGT bedre end den var dengang ;)

Britta: tak for din fine ros :) af både fotos, grafik og Nanna :)

Anita; hvis du kan tegne lidt, så kan du osse grafik :)Og heldigvis behøver man ikke leve af sin hobby... for så er det jo i bundog grund ikke mere en hobby ;)

Schering: Tusind tak skal du have :) Det er jeg glad for.

Bettina: Tusind tak Bettina :):)

HelleK: mange tak :) det er jeg rigtig glad for at nogen synes.

Christa: Jeg nyder at hygge mig med det uanset om jeg anses for at være god eller dårlig ;) Heldigvis!!
Knus til dig også!

Send en kommentar