Sommerhi

lørdag den 14. juli 2012


SKULLE man ikke bare gå i sommerhi ?! :) Vejret er temmelig køligt for en juli måned. I hvert fald kan jeg ikke huske en sommer, med så kolde nætter!

Men naaaah, jeg vælger i stedet en uge i sommerhus! Og lader Nanna blive hjemme og være huspasser....  Jeg tror hun kommer til at nyde at have huset helt for sig selv. Ingen kø på badeværelset, spisetider når man gider, høj musik (skyder jeg på) og afslapning med lige de tvkanaler man gider.

Det er første gang, siden jeg flyttede hjemmefra i sin tid, at jeg smutter i sommerhus. Så det er næsten som om det er første gang nogensinde. Og første gang i Nannas liv at jeg stikker af fra hende i en uge, hvor hun kommer til at stå for alt selv ;) Og HOLD da fast hvor skal jeg nyde det. Jeg tager med bedstevenner og deres børn. Så det kommer til at være med hygge i højsædet.

Det kommer helt sikkert til at handle om spilleaftener, fisketure, gåture, fotograferen, god og hyggelig madlavning osv osv.... Og ikke mindst afslapning på en anden måde, end det man kan gøre derhjemme.

Så måske jeg ikke ligefrem vil gøre som den lille pindgris på billedet. Han tog en lur, lige der, midt på min græsplæne. Han lod sig ikke mærke med at jeg talte til ham, knipsede med ham og lokkede med alskens løfter om god mad, hvis han da lige ville løfte hovedet engang. :) Han sov bare videre...
Og en halv times tid efter, luntede han videre ind i naboens have.

Jeg vil i stedet lunte ud og pakke færdigt og smutte en tur ud i det danske. Nyde den danske sommer, som den nu kan leveres her på vores breddegrader. Tøjet er i orden - regntøj blev indkøbt igår... så jeg er bare SÅ klar!!


6 kommentarer:

Strikkefuglen sagde ...

Det lyder som en rigtig god plan med en uge i sommerhus og alt det gode der venter :-)) her pakker vi også taske en drager i sommerhus, vi er forberedte på regn og PYT vi skal bare hygge med strik, spil,tv, gåture og hinandens selskab.
God tur :-))

Deborah sagde ...

Det lyder da bare godt. Rigtig god tur i sommerhuset. Jeg tager snart til Læsø og besøger gode venner. Det bliver også dejligt, for jeg har aldrig været der.

Sjovt du lige nævner pindsvinet, for jeg så et i morges lunte over vejen, da jeg kom kørende. De er så søde.

Sine Smed sagde ...

skægt sted at tage en lur, den må åbenart have følt sig meget tryg. Men du må have en rigtig dejlig tur i sommerhuset! Nyd det.

Tina sagde ...

Strikkefugl, ja vejret skal ikke slå os ud da :)

Deborah, læsø har jeg vist også tilgode at se endnu . Der er mange døde pindsvin i rabatterne for tiden, synes jeg.

Smed, ja jeg synes det var underligt den lå midt på græsplænen :) du kan tro der skal nydes...

Lene sagde ...

afsindigt godt billede af den lille "pinder".
Håber at du får en rigtig dejlig ferie og så glæder mig mig afsindigt til at hænge ud med dig igen.....du er simpelthen så inspirerende at være sammen med. Øj tænker lige at hvis jeg nogensinde får mulighed for at finde/låne et sommerhus, så vil jeg invitere dig med ;D

Tina sagde ...

Lene: Jeg er SÅÅÅ klar :) Jeg kunne nemt bruge tid i et sommerhus med dig da ... NØJ alt det vi kunne få vendt og lavet! :)

Send en kommentar