Kirkebesøg

søndag den 1. juli 2012


Min mor har i mange år arbejdet ved Skanderup Kirke, her i vores sogn. Hun er stadig afløser som kirketjener deroppe af og til. Det var hun så idag, så vi blev budt op og se kirken, alle andre steder end der hvor man normalt kommer, når gudstjenesten var ovre.


Så inden min mor var færdig med at rydde op, plantede pigerne sig på en bænk og ventede :) Vejret var fantastisk, sådan rent fotomæssigt, da der var flotte dramatiske skyer. Så jeg glædede mig til at komme op i tårnet.


Se bare, det flotte danske flag, op mod de dunkle skyer... det ser da godt ud. Egentlig skulle vi mest derop for at vise Holly hvordan vores kirke så ud. Det er vist meget anderledes end det hun er vant til hjemmefra. Fx. ligger kirkegårdene ikke sammen med kirken i USA.


Se, der kommer min mor gående.... det passede hende vist ikke at jeg knipse hende ;) Jeg har altid været vild med vores kirke....


Men jeg er næsten endnu mere vild med at bevæge mig op i tårnet. Se bare de smukke gamle vinduer! Hvis jeg havde sådan et stort hus med hvide pudsede vægge indendøre, med højt til loftet, fritliggende bjælker osv.... så ville det se vildt godt ud, med sådan et vindue i gavlen.


Billedet allerøverst er fra øverste etage i kirken. Hvor også den gamle kirkeklokke hænger :) Idag er det meste elektronisk styret. Men der er stadig lejligheder, hvor de skal op og slå på klokken med en træhammer ;)


Så nu har du også set min kirke, både ind og udvendigt :) Og Holly fik sammenlignet danske og amerikanske forhold, på det punkt også.

Da vi kom hjem, kastede jeg mig over den vildtvoksende græsplæne, mens Nanna begyndte de indledende øvelser, til at bage Rimboboller. Uhmmmm dem elsker jeg....
De skal i ovnen lige om et øjeblik og SÅ skal der guffes dejlige usunde, fede boller ;)


4 kommentarer:

Deborah sagde ...

Tak for dejlige fotos som altid. Du kender jo min svaghed for Kirker og Kirkegårde.

Jeg blev også inviteret op i tårnet på Våbensted Kirke (Lolland) for snart længe siden nu, og før jeg fotograferede sådan SÅ meget. Det er en sjov oplevelse. Din kirke er rigtig fin.

Pia´s Hverdag sagde ...

Rimboboller - lyder syndigt og godt

Tina sagde ...

Deborah: I know :)jeg elsker min kirke og har været oppe i tårnet flere gange. Men første gang med et kamera i hånden.

Pia: De er SÅ syndige og SÅ gode ;) Små søde boller, fyldt med en smør/vanilie blanding.

Deborah sagde ...

P.S.: Tina - jeg kender ikke de der boller - får vi en opskrift?

Send en kommentar