SÅ fik jeg testet min chilimarmelade på et rundstykke idag :) Og jeg kan kun sige, den smager super godt. Den er først og fremmest sød, lige når man får den i munden. Dernæst kommer chilismagen snigende.
Nanna siger dog der er mere bid i den, end jeg beskriver.... Måske det har noget at gøre med det lag "tandsmør" jeg har på mit rundstykker ;) Fedt binder capsaisinerne i chilierne.
Så umiddelbart vil jeg kalde den mild. Hvis man er meget chiliforskrækket, er det måske en anden sag ;)
Uanset hvad, så er det helt bestemt ikke sidste gang, jeg laver chilimarmelade. Og næste gang, skal jeg prøve med en stærk version, der også kan bruges i madlavningen :)
The kartoffelman
-
Når man har jordbær- /kartoffelbonden på speed dial på mobilepay, så er det
helt sikkert fordi man har købt mange jordbær og kartofler. Jeg har stadig
kold...
20 timer siden


Ingen kommentarer:
Send en kommentar