SÅ kan det f..... være nok !!!!

onsdag den 11. juli 2007

Nu har jeg været uden min egen pc i 85 dage !!! Og hver gang jeg ringer ind til Serviceafdelingen, har de 1000 undskyldninger, om hvorfor min pc stadig ligger hos Fujitsu Siemens!

Først røg den ind i 36 dage, hvorefter jeg fik den retur, med en bemærkning om at de havde skiftet blæseren! Men 15 minutter efter vi kom hjem, kunne jeg konstantere at fejlen stadig var der.

Dagen efter indleverer jeg den igen! Og nu er der så gået yderligere 49 dage.... Dage med undskyldninger som:

  1. Vi venter på at få et nyt motherboard hjem (som var den del jeg hele tiden havde sagt, var i stykker.)

  2. Vi venter på at få touchpad hjem. (Nå, er det nu den det er galt med?)

  3. Vi har nu monteret touchpad og jeg regner med at kunne sende pc til dig imorgen eller i overmorgen.

  4. Vi venter nu på en reservedel (jeg ved ikke hvilken),for det hjalp heller ikke at skifte touchpaden.

  5. Neej du har da ikke krav på en låne pc.

  6. Neeej du kan ikke ophæve købet , for vi kan jo ikke gøre for at Fujitsu Siemens ikke kan gøre det godt nok.

  7. Vi kan jo ikke gøre mere. For LIGE netop den serie fra F.S. må vi ikke selv reparere på.

  8. Nej du kan ikke gøre noget, for så længe F.S. kan bevise at de venter på dele i restordre, så gør de jo hvad de kan! (øhh har det overhovedet noget på lager i den biks??)

Hvad faaaaaen har de gang i ????

Så jeg ringede til Forbrugerstyrelsen og bad om råd og vejledning. Seføli har jeg ret til at ophæve købet. Der er gået LANGT over det, de kalder "rimelig tid" for en reperation af denne slags. Det ligger på 4 uger og må jo siges at være overskredet teeeemmelig meget.

Så jeg skulle skrive et brev til sælger og give dem 8 dages frist til A: færdig og fuld funktionsdygtig pc på MIN adresse.... eller B: Ophæve købet og få pengene tilbage.

Sådan et brev er just afsendt... så nu venter jeg IGEN!!! ØV hvor jeg savner min egen pc! Øv hvor jeg føler det er et dilemma!

Hvis jeg får en ny pc, sælger de måske min igen til en anden person... som måske kan snage i mine filer!!

Hvis jeg får min egen pc tilbage hvor meget er udskiftet på må og få.... virker det så???

7 kommentarer:

Githa sagde ...

Det er godt nok træls Tina.
Jeg forstår godt din tålmodighed er opbrugt.
Jeg siger dig - jeg havde stået i butikken og skabt mig så højlydt, at ekspedienten ville få brug for ekstra 14 dages ferie.

Det er under al kritik og har intet med service at gøre. Hverken fra F.S eller butikken du har købt den i.

lifeondyssen sagde ...

Jeg sidder her helt rødgløden på dine vegne over den dårlige service du får fra butikken .. og tror sgu også jeg ville ringe til F.S. service afdelingen og høre hvad der sker og om det forholder sig sådan som butikken siger med delene eller om det er butikken der bare er for dårlig og udskrifter tingene selv .. krydser finger for bedre held !

Anonym sagde ...

Skod!
Sølle sølle service - eller hvad man nu skal kalde det...
Det er SÅ træls. Prøvede det med min første fladskærm. Hidsede mig så meget op, at det endte med, at jeg kunne komme i Fona og selv vælge frit fra alle hylder - men i guder. Det var efter 4-5 måneder med samme omgang frem og tilbage mellem min matrikel og deres såkaldte værksted (siden omdøbt af undertegnede til værested for pc'er e, så).
Mit råd er, at du skal insistere på en helt ny/pengene tilbage. Du aner jo ikke, hvad de har lavet - hvis noget overhovedet.
Pøj pøj med det.
KH Gitte B

Jette sagde ...

Håber du får en ny pc, for det er bare så dårligt det der...
Og ja, til din kommentar på tagget, ligner nok meget hinanden indeni...

strikkeforsker sagde ...

Hold da fast sikken en omgang dårlig service. Forhåbentlig har brevet en effekt, forbrugerstyrelsen plejer de fleste butikker, da heldigvis at rette sig efter.

Ulla

p.s. Du har sendt brevet anbefalet, ik'

Pia sagde ...

Godt brølt!!!! Og ikke et sekund for tidligt at de blev rykket i ørerne. Sikke da en lorte kundebehandling!!

Tina sagde ...

Githa; det har jeg osse haft lyst til, men jeg er ikke ret god til at være barsk :(

Life: først gør jeg som Forbrugerstyrelsen siger... og så ser jeg lige de 8 dage an, som fristen skulle være :) Men iha hvor ER det bestemt træls.

Gitte: Ih hvor træls altså!!! Jeg havde samme bøvl i over ½ år, med min tidligere laptop!! Så havde faktisk håbet på at det ville være bedre denne gang ;)

Jette: jeg håber også på ny pc eller pengene retur... jeg gider ikke bøvle mere.

Ulla: Ja jeg håber de har lidt respekt for Forbrugerstyrelsen!!!! Jeg har ikke sendt anbefalet , men fået en postkvittering/indleveringsattest, som forbrugerstyrelsen anbefalede mig at gøre. De sagde at det var juridisk god dokumentation, samtidig med at det var en hel del billigere end anbefalet! :)

Pia: Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv ;) Det er bestemt ikke den bedste kundebehandling jeg har hørt om ;)

Tak for opbakningen allesammen!!!

Send en kommentar