Tæppe No.2 - Sidste Update

søndag den 8. juli 2007

Som lovet kommer her billeder af det færdige Tæppe No.2 :) Det er gået laangt hurtigere end forventet. Selvom kanten rundt var SÅ træls og ensformig ;) Men jeg overlevede den nu alligevel, og er glad for at den kom på. Jeg tror også den gør tæppet lidt mere holdbart, når det nu skal være et sofa-tæppe.

Jeg tænker dog en del på om de der hæftninger holder, eller om jeg kan blive ved med at klippe små ender af, inde på tæppet, hvor de stritter frem af og til. Det er da lidt træls...

Hmm men hæklenålen skal ikke hvile for længe, for nu er det jo Nanna's tur. Så et Tæppe No.3 er snart på vej!!


Fakta om Tæppe No.2 :

  • Længde: 163 cm
  • Bredde: 142 cm
  • 123 striber / 3 gange min stribe-rapport
  • Vægt: 910 g / 18,2 nøgler bomuld.
  • Hot/Not : I den grad hot! Et tæppe jeg er meget stolt af og som helt sikker vil blive slidt op, med tiden!

16 kommentarer:

Rikke sagde ...

Det er flot! Og det passer rigtig godt med picot-kanten. Var det så det sidste bølgetæppe i denne omgang, eller går du i gang med et nyt? :)

Githa sagde ...

Det er lige så flot som det første Tina.
Meget genial kant du har lavet på det denne gang. Jeg lurer også på hvilken jeg skal vælge, når den tid altså kommer.

Jeg tager hatten af for, at du allerede varmer nålen op til 3. tæppe i rækken :-)

Jette sagde ...

Se bare du kunne jo godt finde ud af at hækle kant. Og så flotte farver du har valgt. Godt gået og så også at du har mod på nr. 3....
Du ender som tæppefabrikant :o)))

Anonym sagde ...

Jeg bukker og skraber - RESPEKT, Tina. Det er bare super-flot - og sikke et tempo. Kanten kan jeg rigtig godt lide.
Det kan du roligt være pave-stolt af. Og så tæppe nr. 3...hold da op!
KH Gitte B

hanneb sagde ...

Wauw Tina. Hvor er det flot. Pragtfulde farver, og sikke en energi...tæppe nr. 3 ...og jeg er ikke engang halvfærdig med nr. 1...:)
KH Hanne

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hold da op, hvor er det bare gået hurtigt!!! Og det er rigtig smukt og flot.
Jeg tror faktisk også at kanten forøger holdbarheden.

Tina sagde ...

Tak for rosen piger :):) Jeg har lavet den første række på Tæppe No.3! Men vi er blevet enige om at jeg mangler ORANGE!!! Så der skal ledes nu...

lifeondyssen sagde ...

Super flot .. Lyn-hækler :o)
Smart ide med kanten .. jeg kæmper videre med mit 1. :o)

Britta sagde ...

Det er altså rigtig flot Tina, og kanten giver hele tæppet et ekstra pift.
Jeg tror du skal overveje at gå på afvænning, når du engang ikke har plads til flere tæpper i huset, for du er da blevet totalt hooked på de tæpper ;-)
Jeg holder pause med mit tæppe. Der var nogle andre ting der pressede på.

Mona sagde ...

Det er rigtig flot dit tæppe;-)) Utrolig flot med kanten:-))

Tineke sagde ...

Hejsa Tina, så er nr. 2 færdig, hold da op, det må kaldes ihærdighed!! Hvis du mangler noget orange bomuld, så er jeg sikker på jeg har nogle billige rester herude. Du kan baaaare sige til!

Anonym sagde ...

Teppet ditt er veldig fint! Og jeg likte godt taggekanten rundt.
Jeg har gjort meg samme betraktninger som deg, om det holder der trådene festes, håper det!
Jeg er halvferdig med mitt teppe no 2, kom akkurat over midten nå, og har teppe no 3 klart i hodet. Det tredje mitt blir nok et dyrt teppe, da skal jeg bare bruke Opal. Tror jeg.
:-)

Tina sagde ...

Life: tak skal du have :)

Britta: Du siger noget ;) Det irriterer mig faktisk hvis jeg ikke kan komme til at hækle..fx pga. manglende garn ;) Det er måske et tegn?

Mona: Tak skal du have :)

Tineke: Jeg har lige hørt en fugl synge om at en lille smule orange er på vej på vej til mig :)
Men jeg skal altså have kigget ud til dig. Har du en fysisk butik osse?? :)

Virtuella: Taark :) Ja jeg håber det holder lidt på trådene, at hækle en xtra kant. WOW du er også tæppe-o-man, ligesom mig ;) Ohhh jeg gad også godt lave et helt tæppe i tyk lækker bomuld!!!

Sanne B. sagde ...

hej Tina,
Præcis som på dit første tæppe har du valgt nogle meget smukke farver. Stor respekt.
Du er vist ved at få det med bølgetæpper som jeg har det med prinsesvøb...., liiiiige et mere....
kh
Sanne B

Anonym sagde ...

Nej hvor er det fint!
Erstraks på min det-må-jeg-også-prøve-engang-liste..

Tina sagde ...

SanneB: Tak skal du have!! :) jaaah der er bare nogen ting man bliver lidt bidt af ;)

Maria: Tarrk!! :) Jaa du skal da prøve det... det er bare vanedannende ;) så ved du det ;);)

Send en kommentar