Gummirøjserne

torsdag den 3. maj 2012


Nøøøøjjjj hvor jeg dog bare nyder solen! Jeg kan slet ikke få nok af den og jeg kan mærke det gør noget godt for de indre batterier :) Der lades op, for fulde tryk.

Men det er sidste dag idag, har jeg hørt, hvor vi skal nyde disse varme terrassedage. For nu vender det desværre igen, bliver koldt og også en andelse regn. Så måske skal de nye gule gummirøjser tages i brug? Hvem ved? Jeg må dog tilstå at jeg håber at meterologerne tager noget så grusomt fejl, denne gang :)

Vi mangler B-vitaminerne og ikke mindst et humørboost, ovenpå en trist vinter og en sidste sommer, der ikke var noget at skrive hjem om. Så jeg håber virkelig vi får en utrolig skøn sommer i år.... det fortjener vi da, gør vi ikke? :)

Men på denne sidste varme dag, i denne omgang, holder chiliplanterne siesta ude på terrassebordet. De får lov at suge noget sol og varme udendørs. De første chilier er på vej!

Men min store Espelette, ser mærkelig ud i bladene. Det er som om at noget i massen, mellem bladenes nerver, går til grunde. Uden at jeg kan give en åbenlys årsag. Gødning? Vand? Måske solen?

Udenfor, går det anderledes hurtigt. Man blinkede lige med øjnene og vupti, var hækket grøn. Og den smukke hængepil, har fået store grønne blade og ser så fin ud. Stedmoderplanterne og hængeamplerne, blomster lystigt. Og Hostaerne er godt på vej! (uh dem ønsker jeg mig altså flere af... af de stooore slags)

I år, må også være året, hvor jeg skal have noget mere i haven. Noget stedsegrønt, i de store bede langs gavlen. Måske noget buksbom? Måske noget andet?

Men noget helt andet er, at jeg i aften trækker lod om kittet fra Geilsk!!!! So stay tuned ;)



4 kommentarer:

Sine Smed sagde ...

Har virkelig også bare nydt solen. Nøj det er lækkert ikke at skulle være pakket ind i flere lag tøj.
Ang. dine chiliplanter, har du tjekket om de har fået bladlus? Ellers kan du måske finde et svar på hvad der er galt med din plante på denne side http://www.chilifan.dk har brugt siden meget til mine chilier.

Tina sagde ...

Ja vejret har været SÅ dejligt! :) Jeg kan ikke finde et eneste levende væsen i planten overhovedet. Jeg har nærstuderet den.
Men kigger lige ind på det link :)

Helle K. sagde ...

Jeg har kigget på dine billeder - også på flickr, og jeg er vild med dette billede :)
Du skriver senere, at du desværre ikke har udstyr til at tage ordentlige billeder af månen, men pyt siger jeg - månebilleder er der så mange af, nej sådan et gummistøvlebilleder er så meget mere interessant - efter min beskedne mening :)

Tina sagde ...

Helle: aaajj det var dejlig respons du gav der :) Jeg ER nu også mere til gummirøjs-fotos end månefotos, trods alt! Månen ser vi hver eneste måned blive fuld og aftage igen.
(psst. men lidt undskyldning ska vi jo ha, for at ønske os sjovere udstyr ;) )

Send en kommentar