Hoooot !

fredag den 25. oktober 2013


Jeg lover jeg nok skal pause den lidt med at poste om æblesirup, efter denne post ;) Men jeg fik lige lavet en portion mere idag, med chili. Atter min yndlings Bhut Orange Copenhagen.

OOohhh det er hot, siger jeg bare ;) Lækker, men hot. Men når den bliver hældt ud over en lækker cremet flødeis, så går lidt af styrken af. Så derfor tror jeg den er helt perfekt.

Jeg blev spurgt idag, om min æblesirup i sidste post var blevet så rød fordi jeg havde brugt røde æbler. Det var egentlig et godt spørgsmål. For ganske rigtigt havde jeg brugt røde æbler. Så idag måtte jeg lige lægge rigtigt mærke til processen. Jeg brugte idag en blanding af røde og semirøde æbler, af helt anden sort end dem igår. Og væsken var samme farve som man kender æblekage, helt indtil det havde kogt lidt med sukker i væsken. Så måske det er en forbindelse med sukker?

Det finder jeg måske ud af én af dagene, når jeg giver mig i kast med at få skrællet de sidste æbler, der alle er grønne/gule.

Ellers var fremgangsmåden idag den samme som igår. Bortset fra at jeg lige smed to BOC i gryden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar