Pæren er helt i orden

tirsdag den 15. oktober 2013


På min gåtur idag, fandt jeg jo også en spandfuld pærer :) Jeg er stadig helt høj over at der gror pærer i "min" baghave!

Så jeg fik lavet en portion pæremarmelade. Ren pære, sukker og vanille. Den dufter himmelsk.... men smagen må jeg vente med til i morgen. Men hvis den bare smager halvt så godt som den dufter, så er min lykke gjort ;)  (I hvert fald indenfor pæremarmelade ;) )


Hvis du også får lyst til at lave pæremarmelade, er opskriften her:

Ingredienser:

1,5 kg pærer
3 vanillestænger
1 kg rørsukker
1½ dl vand

Fremgangsmåde:

Skræl pærerne og fjern kærnehuset og skær dem i små stykker. Skrab kornene ud af vanillestængerne. Varm sukker, vanille og vand i en tykbundet gryde ved svag varme. Når sukkeret er helt opløst bringer du sukkerlagen i kog og kommer pærerne i gryden. Kog indtil lagen er 105 grader. Det ca en times tid. Hold godt øje, da sukkeret nemt kan kramellisere i bunden af gryden.

Hæld marmeladen sammen med vanillestængerne på skoldede rene glas og luk straks.

MUMS og velbekomme :)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Lyder dejlig:-) Hvor mange glad marmelade fik du af den portion?

Send en kommentar