Det smukke efterår

onsdag den 16. oktober 2013


Jeg var vist ikke den eneste der nød det smukke vejr igår :) Det var virkelig også et fantastisk vejr med høj sol, dejlig temperatur og smukke efterårsfarver.

Så det skreg på en fototur. Så da mine naboer skulle ud med barnevognen og jeg blev spurgt om jeg ville med ud at nyde vejret, stod jeg klar.


Duggen havde knapt forladt skyggedelen af haven. Så den lave forårssol, skabte de smukkeste kulører i efterårsløvet derude. Og det er bare ALT for længe siden jeg har været ude at fotografere.


Det er sjovt jeg ikke kommer ud så ofte for tiden... for det er ellers nu der er så meget smukt at knipse. Se bare denne vildt flotte svamp! Jeg aner ikke hvad det er for en, men smuk, det er den uden tvivl.


Det vrimler med svampe derude lige nu... så hvis man havde forstand på skidtet, skyder jeg på det er et rigtigt godt tidspunkt at plukke på. Man skal i hvert fald ikke gå mange skridt i skoven, før der er en ny flot svamp.


Men selv er jeg én af dem der IKKE ved noget som helst om svampe... så jeg lader dem pænt stå til den næste der kommer forbi og som måske ved hvad det er de har med at gøre.

Jeg bliver aldrig svampesamler... jeg ville være SÅ nervøs for at plukke en forkert ;) Så jeg nøjes med at knipse dem.


Sådan nogen fårebasser ved jeg heller ikke det store om, når vi taler racer. Men den her var sød og meget snaksaglig. Og dens pels så ultra lækker ud ;) Sikke meget garn... tænkte jeg lige.


Noget andet der har meget "pels" på for tiden, er grene og stammer der ligger i skovbunden. Mosset har gode vilkår lige nu... og jeg må tilstå jeg er ret facineret af de smukke mosser. Prøv at nærkigge sådan noget mos en dag. Det er som bitte små "træer", der står tæt sammen skulder ved skulder.
Andre slags har lige nu små blomsterlignende stande... der rækker frem med lyset og ligner små knappenåle der er stukket i en nålepude.


Men benene holder jo ikke evigt og nogen gange skal man huske at gå hjem og smide sig på ryggen... ligesom hesten her. Den mødte jeg senere samme dag, da jeg blev kaldt ud på en fotoopgave.

Den var ualmindelig sød at snakke med og ret underholdende, da den væltede om på ryggen og lignede én der nød solen og dagens lune strejf i fulde drag :)

Det var en  GOD dag at komme ud at knipse.... for vejrudsigten ser noget fugtig ud, her en uges tid frem. Så nogen gange skal man gribe dagen, når den er der og ikke tøve for meget ;)


5 kommentarer:

lene linde sagde ...

Tak for smukke billeder:0)

Sine Smed sagde ...

Skønne billeder! Har heller ikke forstand på svampe, så håber at der er en anden der melder sig på banen, med svarene.

Aslaug/Strikkefåret sagde ...

Dejlige billeder du har taget på din tur og jeg synes fåret ser ret lækker ud ;)

Tina sagde ...

Lene, velbekomme :)

Smed, ja jeg er også lidt nysgerrig :)

Aslaug, ja fåret var dejlig... Og utrolig snaksagelig. :)

Tina sagde ...

Så fandt jeg selv navnet på den høje svamp :) http://www.fugleognatur.dk/artsbeskrivelse.asp?ArtsID=2059

Send en kommentar