Midnatssne og mystik

søndag den 2. december 2012



NOGEN har brugt mit tørrestativ her til nat... hvem er det? Det ligner en familie, dømt ud fra størrelsen af de forskellige huer :) Og da jeg ikke er guldlok, kan det ikke være de 3 bjørne....

Og ENDELIG kom sneen her til min have :) Så jeg har tøflet rundt i klipklappere, i frostvejr (næsten), for at forevige det. Så fik lige trænet lidt nattefotos, ved samme lejlighed ;)


Og kønt ser der jo ud derude... og jeg turde ikke tage chancen med at vente med fotos til imorgen :) Det første sne har det med at forsvinde som dug for solen!

I morges, da de ellers havde lovet sne over natten, svang jeg de sengevarme, bare fusser, ud over sengekanten og ned på det kølige parketgulv og listede spændt hen til vinduet og lettede forsigtigt på gardinet. I håb om at se det snevejr som jeg forventningsfuldt troede dækkede både græsset og grenene.

MEN nææææ nej, fuldstændig grøn græsplæne, ud over det glimtende rim, der lignede dusinvis af diamanter..... bevares, et smukt syn, men det var ikke sne!

Så her til aften, mens jeg sidder og venter, som fest-chauffør med tilkaldervagt - var glæden stor, da de store luftige snefnug begyndte at dale :) Weeeee !!!

 
Men NU er der hvidt i min have og jeg krydser så forfærdeligt meget fingrene for at det får lov at ligge ;) Tro flytter bjerge, siger man .... mon ikke også tro flytter lidt på vejrudsigten??

UPDATE: Nyopdateret post, hvor øverste og nederste foto er skiftet ud, med fotos taget kl 02.00 :)

3 kommentarer:

Lene sagde ...

ej sikke da en god idé med nissehuer på tørrestativet. Flotte fotos som altid ;D

dqpage sagde ...

Det er bare så herligt med den første sne. Jeg kørte igennem et vinterlandskab med pudderdrys forleden - træerne var virkelig smukke med de hvide grene. Sådan et syn kan jeg nyde - men jeg nyder ikke synet af vejrudsigten, der taler om snestorm på tirsdag :o(
hilsen Mona

Tina sagde ...

Lene: HIhi det var fordi de lugtede lidt af LOFT... så jeg hang dem ud før sneen ;) Så det var ikke planlagt på nogen måde....

Monaelisabeth: Jaaah jeg elsker det !!! Og især at komme ud inden nogen har gået i det ;) Jeg må tilstå jeg GLÆDER mig og håber på snestorm LIGE her hvor jeg bor ;)

Send en kommentar