Drillenisse

tirsdag den 18. december 2012


Ihhhh jeg har fået lov til at være med-drille-nisse her til aften, hos min bonus niece (eller mere korrekt, mine venners datter) ;)

Hun har haft en drillenisse med sig hjem fra børnehaven. Meningen var så at han skulle drille lidt og dernæst skrive en historie om sin dag hos Jasmina.

Louises mor synes ikke rigtigt hun havde nogen gode idéer, så vi kastede os sammen over det.

Stuen blev viklet ind i rødt gavebånd og tv'et pakket godt ind, som en stor pakke ;) Det bliver ikke let at komme ind og se tv i morgen tidlig ;)


Drillenisse, er ham på billedet herover.... men hov, hvad er det han har på fødderne? Måske det har noget at gøre med det der ligger på køkkenbordet?


Gad vide hvad drillenissen har haft gang i? Måske han ville bage?


Hov, og hvad sker der lige der i køleskabet???


Og hvis man kigger godt efter, så har han også sat tape fast i døren, fra dørkarm til dørkarm. Så hvis Jasmina er liiidt træt når hun står op, render hun lige ind i tapen ;)

Oveni alt dette, har han også fyldt Jasminas støvler med toiletpapir og endda også ærmerne på mors frakke!


Men sådan noget drilleri gør sulten.... og da han ikke havde fået sit risengrød hos Jasmina idag, måtte han jo drille lidt, og spise deres pebernødder :) Resten har han brugt til at skrive en lille hilsen på køkkenbordet ;)

Og HOLD da op jeg er spændt på at høre hvordan Jasmina reagerer imorgen tidligt! ;) Min egen datter var rigtig svær at lave sådanne numre med. Hun sov meget meget let (deeer var engang)... og stod også ofte op om natten.

Jasmina derimod, sover som en sten! Som eksempel, har jeg ved selvsyn, set hende sove fra et gammeldags vækkeur. Du ved, den slags der slår en lille hammer imod to klokker - som hun lige havde fået i gave og derfor lå på hovedpuden - der satte igang, fordi pigebarnet havde sat en alarm kl 23 ;) Den ringede nok i næsten et minut, LIGE ved hendes øre, før vi voksne nåede at slå den fra igen hahaha... og pigen rokkede sig ikke en cm ud af stedet og ikke et øjenlåg sitrede!

Så man kan gøre ALT rundt om hende når hun sover....

Nu vil jeg også sove... og glæde mig til at høre hvordan Jasmina reagerer på alt det rod drillenisse har lavet. Samt hvordan hun fortæller om det i børnehaven imorgen ;)

7 kommentarer:

Heidi sagde ...

Mine unger havde også drillenisser i børnehaven. Der var flere forskellige drillenisser, nogle værre end andre ;-) Og de syntes også det var fantastisk have dem med hjem. Os voksne syntes jo kdet var træls, for hvad kunne nissen NU finde på ;-)
Det bedste var når de havde nissen med hjem en fredag for så skulle han være her en hel weekend. Han har præsteret at farve mælken når den kom ned i koppen (lidt frugtfarve i bunden af en plastiskkop af samme farve). Toiletpapir rundt i hele stuen, han har haft hånden i en musefælde og spist pandekager bare for at nævne et par eksempler :-)
Jow jow, det var tider dengang ;-)

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Hold da helt op Drillenissen har da rigtig lavet sjov med jer.;)

Fríða sagde ...

nöj, den drillenisse har da virkelig haft gang i den! spændende hvad hun siger til det hele.
kh.fra Island
Frida

Tina sagde ...

Heidi, uha så har i da også haft gang i nogen nisseløjer gennem tiden ;) gode ideer!

Helvig, vi har moret os har vi ;)

Frida, hun rendte rundt med åben mund, siger moderen ;) og var helt oppe at køre.... Så det var vist lykken. Og hun har da uden tvivl noget at fortælle i børnehaven idag :)

Mie sagde ...

DU er en skør nisse :-) Godt du ikke bor på mit loft - selvom det nok ville give et billigt grin her og der :-)

Hygge-Strik sagde ...

Hvor er det pragtfuldt, jeg elsker den Drillenisse, det er skønt at være barn :-))
...og voksen

Tina Dalbøge sagde ...

Sikke en fræk drillenisse - det glemmer man ikke lige med det samme. Og så sender jeg dig lige en julehilsen - du står jo på min blogroll, så det er på sin plads med et glædelig jul herfra. KH Tina ;-)

Send en kommentar