"Min grønne trøje"

torsdag den 4. januar 2007

NU har jeg simpelthen ønsket mig en strikket trøje i den HELT rigtige grønne farve, i over et år!! Jeg kan godt nok ikke selv hitte ud af at strikke trøjer endnu...

Og jeg har heller ikke fundet det rigtige garn endnu...

Men jeg har et eksakt billede inde i mit hovede af MIN trøje!! Kender i det? :)

I hvert fald har jeg det sidste stykke tid ledt og ledt efter det garn jeg vil have! Mon der er nogen der har set noget af det?

Farven ser i på mit billede... noget henad i den lækre friske grønne farve! Men gerne lidt pelset og lækkert blødt som det billige garn jeg har fra SuperBrugsen (Mousse) kalder de det. Det må også gerne være lidt pelset som mohair er det. Det må også gerne changere i farven. (Ikke uld, min hud har besluttet sig for at det ikke vil enes med det).
Udseendet...
En trøje der er strikket lidt løst i glatstrik, med en let svaj ved taljen, ærmer der bliver en smule videre ned mod hånden, og en stoor krave der falder blødt. Jeg ved trøjens facon findes, for jeg ser billeder af dem hist og her.

Hmm inden det lyder som om jeg taler helt i tåger... så var mit spørgsmål bare:

Mon der er nogen der har set garnet til "Min grønne trøje"???

Husk at billedet kan klikkes større :)

SÅ fandt jeg trøjen... herunder ses udseendet af "Min grønne trøje" :):) Det er drops 84-10.

3 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Hmmmmm hvis du mangler en hobby kunne du farve garnet selv ;-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Så er et mål da nået, nu har du jo fundet en opskrift, der ligner - så mangler garnet bare ;-)
For øvrigt skal du bare kaste dig ud i det, det gjorde jeg for et par år siden og det gik ikke helt skidt!
Held og lykke med garnsøgningen.
KH Karen S

Tina sagde ...

Strikkeforsker:
Haha jeg har vist riiigeligt med hobbies :D (det sagde jeg osse for 5 hobbies siden dog).
Jeg aner ikke hvordan man farver overhovedet!

Karen:
Ja så mangler garnet bare ;) Og der er jeg kræsen og besværlig. Mest fordi at uld kradser, men det er altså uld der er mest af og ofte også det flotteste! :)
Øhh kaste mig ud i det.. jeg kæmper nok så fint med et lille tørklæde med bølgemønster*G* Så hvis jeg skulle strikke den trøje jeg suuuukker sådan efter, så ville den være færdig når jeg er pensionist!!! :);)

Send en kommentar