Ugle i farveladeland

søndag den 21. august 2011

Ugle under bearbejdelse
Nøj hvor jeg har malet idag :) Streger, farve, flere streger, flere farver! Og jeg er blevet ret meget bedre til ikke at bestemme så meget over farverne, som i starten :)

Men det er en større arbejde end jeg lige havde forestillet mig. Det tager bare tid! For der er jo også lige de der lidt mere kedelige tjanser, der skal klares indimellem. Men hænderne gør også ret ondt for tiden og vil ikke rigtigt samarbejde. Og det passer unægteligt ikke vildt godt med sådan et maleprojekt.

Men det skrider da frem, og det er hovedsagen. Og samtidig er der ikke noget der er mere afslappende, end bare at sidde og male løs, mens tankerne flyver.

Da Nanna fik øjne på uglen, kom det straks: "Aj mor, det er jo helt lige som en malebog, vil du ikke lave een til mig, det er da hyggeligt"!  Så måtte jeg jo liiige finde et lærred mere og strege en ugle op.
Nanna var så væsentlig hurtigere end mig, til det her.... så hendes ugle er allerede færdig :)

Nannas ugle
Sådan endte Nannas ugle med at se ud. Fix og færdig og klar til at hænge op :) Og så siger hun, at hun ikke er kreativ. Jeg vælger her, at være let uenig!!

For alle de mønstre der er i fjerene har jeg altså ikke tegnet op for hende. Jeg har kun lavet en råskitse med blyant, som hun så selv har streget op og fyldt ud. Og fjerene var på daværende tidspunkt blanke.

Min egen ugle, tror jeg kommer til at hænge mellem de skriggrønne lamper og lyse op :) jeg trænger til noget farve på væggene..... eller i det hele taget bare noget på væggene. Der hænger stort set intet på mine vægge, lige nu.

Mulig plads til uglen, når den er færdig.
Jeg beklager i øvrigt billedkvaliteten... jeg gad helt ærligt ikke lige finde kameraet frem, så det blev lige til nogen mobillos fotos.



5 kommentarer:

Pernille sagde ...

Den bliver superlækker.

Hvordan kreativitet defineres kan der vist komme lange diskussioner ud af. Måske oplever Nanna, kreativitet anderledes end du.
Jeg vil også påstå, at der er masser af kreativitet gemt i hende :)

Heidi sagde ...

Guud, hvor er den flot!!! :-) Sådan en skitse kunne jeg også godt bruge. ;-)

Tina sagde ...

Pernille: Tak :) Ja kreativitet kan være mange ting :) Men det her falder da ind under min definition af det... så jeg forsøger at pege og sige: Se du kan da udemærket godt være kreativ ;)

Heidi: Tusind tak :) Kan du bruge skitsen i posten før denne? Så snupper du den bare. Knus

Dorthe sagde ...

Sååååå flot

Tina sagde ...

Dorthe: Taaaaak :) :)

Send en kommentar