Kloster Mærken

søndag den 14. august 2011


Jeg var på Kloster Mærken igår, med bedstevennerne, for første gang :) Hyggeligt marked, men knap så hyggeligt vejr desværre. Men det afholdt os nu alligevel ikke fra at nå raden af boder rundt. Trods paraplyer, gravid mave og krykstok (Ikke min mave).....

Og heldigvis fik vi lige en times tid med solskin, LIGE der hvor vi besluttede os for at sætte os ned og nyde en portion helstegt pattegris, med kartoffelsalat og grønt salat... mums siger jeg bare :) Det er faktisk første gang i mit liv, jeg smagte det. Og jeg må tilstå at det var guf. Kød så mørt at det var en fryd og flæskesvær, jeg aldrig har smagt bedre!!!

Men faktisk købte jeg intet overhovedet på markedet?! Hvad sker der lige for det? :) Men ikke langt fra markedet, lå et lille privat loppemarked. Og der fandt jeg dette gamle vækkeur. Kan du huske den? Jeg kan huske den fra min barndom. Og den tikker så højt at naboen kan lytte med, det er jeg sikker på.

Men den virker og kan vække en sovende bjørn i hi :) Og jeg elsker uglens øjne der kigger fra side til side, i takt med urets tik tak, tik tak, tik tak.....

Så lidt godt kom der da med hjem.... trods kedeligt vejr :) Og uanset hvad, så tilbragte jeg dagen i godt selskab og så er alt jo godt.

3 kommentarer:

Kolorista sagde ...

Sikke et fint ud - selvom det ikke er noget jeg husker fra min barndom... Tillykke med det fine fund! KH Lisbeth

Anne sagde ...

Totalt godt køb der, Tina! Den skønne ugle havde jeg også snuppet med det samme.

Jeg vil snige mig en tur på bagagerumsmarked senere i dag, tænk hvis nu loppen over alle lopper stod der...

Tina sagde ...

Kolorista: Tak skal du have :) Jeg kan huske uglen med øjnene og den høje tikken.

Anne: Ja jeg er svært tilfreds! :) Og jeg elsker de der små loppemarkeder, der findes ofte en masse guf, som de hærdede opkøbere endnu ikke har fået fingrene i :) Og det er så sjovt at gå ind til et kedeligt udseende garagemarked og lede efter små skatte :) God fornøjelse... håber du har tørvejr til det!

Send en kommentar