Aaahhh opladning

mandag den 6. april 2009

Idag tog Nanna til KBH, for at besøge sin veninde. Det betød at der pludselig var heeelt stille her.
Så jeg hoppede i sko og jakke og travede en tur. Det er jo om at oplade batterierne, nu hvor solen er fremme :)

Pludselig er skovbunden bare badet i søer af hvide anemoner :) UHHH hvor jeg dog er vild med denne årstid!!

Disse blå og usansynligt smukke blå anemoner, måtte jeg finde i mine forældres have. Jeg vidste mor havde en flot Magnolia, jeg lige måtte se til. Og lige ved siden af den, boede disse små smukke blomster.

Se bare... knopperne er liiige ved at spirnge ud! Det er egentlig en skam at sådan en Magnolie kun blomstrer så kort tid.

Selv mariehønsene lader batterier op :) Og jeg ved det, jeg fotograferer dem tit, men jeg kan altså ikke lade være.

Pludselig kom jeg ind i et område der nærmest lyste gult! En masse pollen blev sluppet løs her... Atju!!!! ;)

Hvad er det nu lige de fine gule nogen hedder? Jeg kalder dem smørblomster :) De er i hvert fald skønne. Dette foto er nu skønnest, når det bliver klikket stort, for ihguder hvor det bliver pixelleret på bloggen :)

4 kommentarer:

Tine sagde ...

Sikke nogle smukke billeder du har taget.
Men det gør du nu altid, syntes jeg.
Det er næsten som at være der selv :-)

Anonym sagde ...

Smukke billeder på et smukt forår - du har fanget nogle af de ting jeg holder allermest af ved foråret :-)

Skribenten sagde ...

Åh hvor er det dejligt at kigge på dine billeder. Skov er der nemlig ikke meget af lige her omkring. En sø... men der er stadig meget skygge så det er ikke frodigt der endnu.
Selv kalder jeg dem også smørblomster, det her fulgt med fra barndommen, jeg tror da ikke at de hedder noget andet.. jo måske på latinsk. :-)

Tak for kikket

Tina sagde ...

Tine: Tusind tak skal du have :) får jo helt røde kinder her!

Schjerning: Taark :) Jeg elsker også disse ting, der for mig er de sikre tegn på at vi er på vej væk fra vinteren, med stormskridt :)

Henriette: Velbekomme og tak!!! :)Inden for få hundrede meter har jeg by, skov, sø, mose og vidtstrakte marker :) Det kan ikke være ret meget bedre.
Ja smørblomst må det så bare være ;)

Send en kommentar