Skuffelse - big time

fredag den 5. december 2008

Man skal dælme ikke glæde sig for tidligt da!!!!

Jeg drog idag ind til Elgiganten med Nanna's iPod igen igen... bilen kender snart vejen.

Jeg går hen til disken og forklarer at jeg var der igår, at den igen frøs! Okay - siger gutten så, den sender vi da bare ind igen så.

"NEJ DET gør i ikke!" fløj det ud af mig, lidt hårdt måske. Og forklarede at manden bag disken igår forklarede at jeg ville få den byttet til ny, hvis den fortsat bøvlede, fordi de nu havde haft 3 reparationsforsøg. Nix - sagde manden, for softwarefejl tæller ikke.

SUK

Jeg blev sur og rasende (mest indeni), det vil jeg slet ikke lægge skjul på! Jeg føler mig dårligt behandlet og SNYDT!

Jeg spurgte om hvad jeg så skulle stille op? Og hvad med den ekstra forsikring? Den forklarede han, gjaldt kun hvis vi tabte iPod eller druknede den osv. Okay! Så det skal jeg bare gå hjem og gøre, spurgte jeg igen. (spurgte jeg jo også om sidst). NEJ Sagde han, det ville han ikke anbefale. Nå!! Det ville din kollega ellers sidst, forklarede jeg. Det blev han noget fortørnet over.

Men lige lidt hjalp det. Han ville kun sende den ind.

Også batterilevetiden spurgte jeg til. Det er vel ikke nogen softwarefejl? Neeej det ville de jo så teste denne gang! NÅ, det gjorde i måske ikke sidst? Selvom det også var een af de ting der blev nævnt? Det fik jeg aldrig et klart svar på.

Indrømmet, jeg var gal nu. Alt prellede af, ingen klare JA eller NEJ svar...bare svævende Ved-ikker!!

En anden kunde kom ind og hentede en GPS fra reperation, med ordene: Hold da op, det gik da hurtigt, hvad har i gjort ved den?

Det fløj ud af mig: Ikke en skid min ven!

Og den ekspedient der stod og hjalp denne mand, blev sur og bad mig passe min egen sag! Og jeg bare rystede af indestængt raseri!!! Kunderne lo ad ekspedienten og jeg havde så meget mere på hjerte, som jeg ikke turde sige. For den anden kunde begyndte også at skælde ud, og forklare at HAN altså også i lang tid havde resettet og opdateret, nøjagtig som de havde gjort ved reperationen.

KAN Det virkelig være rigtigt, at man har tabt helt som forbruger??? Har Nanna givet 1400 kr for et produkt, plus 300 kr for en forsikring, bare for konstant at skulle opdatere og genstarte, og bare finde sig i det? Mens jeg har et produkt nøjagtig magen til, som jeg ALDRIG har skullet resette? Som bare kører og kører og kan holde laaang tid på en opladning?

Kan det virkelig passe at vi bare må leve med skidtet?
Kan det virkelig passe at en forsikring ikke er en pind værd?
Hvad stiller man op, når man føler at 1400 kr er lige ud af vinduet??

Skal lige siges at den nu ER til reperation for 4. gang.

20 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nej det kan ikke passe se her:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/4/


http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/40517-1265/

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/aeldre-afg/1/afgoerelser-fra-forbrugerklagenaevnet/telefoner-mv/#643

Tina sagde ...

Tak for linkene Deborah. Men disse sager handler ikke om softwarefejl?
Jeg kan godt finde tekster der siger at softwarefejl ikke dækkes. MEN hvornår kan man ryge i den kategori? Gælder det gentagne fejl i et produkt hvor jeg ikke selv kan gøre noget for at ændre tingenes tilstand??

Sifka sagde ...

Jeg skal være sammen med én i morgen, der ved en del om købelov osv. Jeg vender tilbage, hvis det giver noget. Det med de tre gange reklamation, er en selvbestaltet regel, der ikke gælder mere i følge købeloven, der blev ændret for fem år siden.

Tina sagde ...

Sifka: Hvis jeg læser på www idag, ser det ud til at det kun er to gange?
Men ja, du må meget meget gerne spørge!!! Alt den info jeg kan få, kan hjælpe! :)

Merete sagde ...

Hej Tina

Hvorfor prøver du ikke at kontakte forbrugerrådet?

Merete

Anonym sagde ...

Jeg har spurgt der hvor jeg købte min i-pod (pixmania). Softwarefejl eller ej, poden skal byttes efter 2 reperationsforsøg uanset hvad.....så de kører om hjørner med dig, og det skal du ikke finde dig i! Tag kontakte til procucenten (apple) som vil sige det samme. Pixmania returnerer i-poden til apple efter 2 reperationsforsøg, har prøvet det selv. Jeg har også selv haft meget bøvl med elgiganten, som bare ikke vil følge købeloven. Vh Pia.

Anonym sagde ...

Jeg ville eksplodere lige i hovedet af ekspedienten, hvis det var mig! Når jeg bliver uretfærdigt behandlet, så er der ingen grænser for hvad jeg siger, og jeg er SÅ ligeglad med pli og pænt sprog.
Jeg ville også kontakte Apple, som så kan tage fat i ørerne på Elgiganten. Jeg har aldrig haft ret meget tiltro til Elgiganten, hvis jeg skal være helt ærlig.
Jeg håber I får en ny i-pod inden længe.

Annie Fryd sagde ...

Måske du skulle give Elgiganten et link til din blog... Dårlig omtale på nettet er ikke godt for dem!!! Og så vil en mail til et af forbrugerprogrammerne jo heller ikke skade... Stadiet er nået, hvor du gerne må blive nasty!!!

Anonym sagde ...

Prøv og kontakte ekstrabladet - er det ikke dem som skriver om den slags sager. Der er jo nok andre som er lige så vrede på elgiganten. Og de færreste butikker brýder som om at blive omtalt i ekstrabladet eller et af tv's forbrugerprogrammer

Mvh Lotte

Tina sagde ...

Merete: Det gør jeg også på mandag! :)

Pia Olesen: Sjovt nok egentlig, for Pixmania har ellers fået grimme høvl igennem årene. Så hvis de siger sådan, så er Elgiganten i hvert fald HELT galt på den lgie nu :)Mandag kontakter jeg forbrugerrådet eller hvad det nu hedder... samt apple.

Heidi: synes bestemt ikke jeg talte spor pænt derinde! Men kunne godt have tænkt mig og have haft dig med da ;) Mit problem var at jeg stod der og ikke vidste om han havde RET i det med softwarefejl!!
Jeg handler IKKE hos elgiganten mere. Nu er problemet så bare. Får hun en ny iPod eller pengene retur??!! Hvis det er penge retur køber vi andetsteds.

Annie Fryd: Jeg tror desværre de er for ligeglade!! Jeg kan afsløre, at jeg HAR skrevet til BASTA!!! Så jeg håber bare de tager tråden op!

Lotte: Jo jeg overvejde også ekstrabladet. Alene fordi jeg synes det er forfærdeligt at Elgiganten kan snyde så mange mennesker.

Anonym sagde ...

Jeg ved godt at Pixmania har fået megen dårlig omtale, men vi har aldrig haft bøvl med dem selvom vi har købt,2 x ipod, telefon, kamera, ipodhøjttalere, mm, hvoraf vi havde problemer med den ene ipod som blev byttet uden problemer efter 2forsøg. Elgiganten derimod har vi haft bøvl med 3 gange (kaffemaskine, ps2 og dvd). Giv dem noget høvl på alle mulige måder. Vh Pia.

Unknown sagde ...

Kære Tina ... det er da bare for træls! Jeg kan se du har fået mange gode råd - håber de virker.

Min erfaring - med en Fonabutik - hvor jeg købte et Office-program. Det viste sig at CD-en var ridset. Min henvendels etil forretningen flere gange - da programmet fejlede ved indlæsningen - resulterede i at ekspedienterne+butikschef
mm fortalte mig at det ikke kunne lade sig gøre da de kom pakkede fra fabrikken. Efter flere højlydte diskussioner ad et par omgange endte jeg med at ringe til Mikrosoft i Tyskland - som uden beregning sendte mig et BEDRE udgave af Officepakken, samt en undskyldning for behandlingen og sagde at det da sagtens kunne lade sig gøre at en ridset cd kom fra fabrikken.

Lang smøre - pointen er GIV IKKE OP selv om det føles træls. Ring evt til Apple - (hvis du da orker?)
måske du får samme oplevelse som jeg.

KH Siffe

Penille Hjortnæs sagde ...

Hej Tina

Jeg kan dælme godt forstå du er godt gal i skralden!

Jeg kender ikke købeloven, så jeg aner ikke hvad du har krav på eller ej, men almindelig sund fornuft siger at det ikke er rimeligt at I skal have så mange problemer... Hvis Elgiganten var bare en lille smule serviceminded, så havde den været byttet for længst!

Hvis jeg var dig, ville jeg henvende mig til forbrugerstyrelsen. Derefter ville jeg kontakte Basta, Kontant eller hvad de nu ellers hedder de dersens forbrugerprogrammer der er til for at hjælpe os forbrugere der kommer i klemme. Jeg er (desværre) sikker på du ikke er den eneste!

Pøj pøj med det...
KH
Penille

Kagekonen sagde ...

Tina, ring til apple. Jeg er sikker på, at de ikke vil være tilfreds med den behandling du har fået i elgiganten.

Anonym sagde ...

Prøv at lade en bemærkning falde næste gang om at du har henvendt dig til basta. Ikke for at true dem, men bare for at informere dem. For det er simpelt hen for dårligt.
Det kan da også kun være i deres interesse at du for et produkt der virker, så de også slipper for at have dig rendende, hvis du forstår hvad jeg mener...

Tina sagde ...

Pia: GODT i er glade for pixmania!!! Det er det vigtigste ;)

Siffe: jeg forestiller mig at jeg ringer til både Apple OG til forbrugerrådet. :) Jeg vil ikke bare opgive uden at forsøge at få hjælp først.

Pernille: jeg har skrevet til BASTA, så jeg håber de vil tage sagen op. Fo rjeg kunne jo høre derude at jeg ikke var den eneste!

Kagekonen: Det gør jeg mandag!

Mette: Jeg sagde til dem derude at jeg måtte gå videre med denne sag, da jeg syntes den var langt ude. Dog nævnte jeg ikke lige specifikt BASTA eller lignende.

Anonym sagde ...

Ej sikke noget bøvl I skal have med den Ipod.. Men kan kun nikke genkendene til den måde elgiganten endnu engang kører deres show på.. Det er træls at skulle igennem deres mølle, fordi der bare ikke er lys forenden af vejen.. Giv dem tørt på, det er det eneste der hjælper,, efter min erfaring..

Knus TanteLaila

Tina sagde ...

Laila: Desværre hører jeg mere og mere om netop Elgiganten. Havde jeg vidst det i sin tid, havde vi ikke handlet der.
Men hvor køber man så?Hvor kan man være sikker på at købeloven følges?

Anonym sagde ...

Hej Tina

Du er ikke alene om at kæmpe med Elgigantens fusker forsikringer...
Jeg køre min sag her:
http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51931&PN=1

5000 besøg første uge, og 7500 efter 2 uger, lav en derinde under forum/jura..... Gider ikke deres svindel med tillægsforsikringer....
Jeg ligger et link til din blok, på min derinde....

Tina sagde ...

Hej Datashoppen,

Tak for din hilsen :)
MEN det er faktisk ikke deres forsikring jeg er sur på, men Elgiganten selv!! For forsikringen nåede aldrig at træde i kraft! Det jeg er sur over, er at Elgiganten blev ved at affeje mit produkt, med Softwarefejl. Men selv, Apple, siger at det NÆPPE var en softwarefejl. NU har jeg så endelig fået en ny iPod! :) langt om længe.

Send en kommentar