ENDELIG - håber vi

lørdag den 20. december 2008

Jeg har helt glemt at fortælle!!!

Igår fik vi IGEN en sms fra Elgiganten, om at vi nu kunne hente Nanna's iPod :) Men først følger noget historie.

I sidste uge, da jeg gik og skumlede over hvorfor fanden vi dog skulle bøvle sådan, med en lille iPod. Så jeg besluttede mig for at ringe og få en sludder med Apple. Sjovt nok, kunne den rare mand hos Apple, fortælle mig, at Nannas iPod IKKE havde været sendt ind til dem, på noget tidspunkt, siden den blev købt. For det blev altid registeret!!! SÅ begyndte mit blod dælme godt nok at koge!

Han kunne også, efter en længere tids snak om hele forløbet, fortælle at han nægtede at tro på at det var en softwarefejl. Fordi både Elgiganten og vi havde opdateret/resettet/reinstalleret den flere gange. Og, som han sagde, så sker der det, ved sådan en reinstallering af iPod, at man lægger software FRA pc'en ind på den. Så hvis der er fejl i MIN software, vil der være softwarefejl i iPod'en. Og hvis Elgigantens reinstallering også gav fejl.... jamen hvad ville odds være for det? Som han sagde. Og, batteriets levetid, kunne de jo da under ingen omstændigheder kalde en softwarefejl. Så efter hans bedste overbevisning, var der en hardwarefejl i den, som krævede reparation eller ombytning. Så aftalen var, at hvis Elgiganten IGEN fejede os af, skulle jeg ringe til dem, så ville der stille en UPS mand her, ret hurtigt.

Men så igår kom den famøse: "Kom og hent din vare" sms!! Vi tog derind og frygtede det værste.

Den unge mand ved skranken, overrakte os en Pink iPod, som Nannas. Men indpakket, som var den ny, (dog uden æske) med sådan noget klæbende folie over det hele.
Jeg spurgte så om den var ny? Det mente han bestemt, den unge mand! Men spurgte så sin makker, der også stod og ekspederede kunderne (ham som jeg diskuterede gevaldigt med sidst). Men, næææææ mente han ikke, der stod "iPod renoveret" i papirerne.
Men bagsiden af iPod var 100% ridsfri, og det ville være synd at sige det om Nannas iPod. Og det samme gjalt forsiden.

Så summa sumarum,,,, vi VED ikke om den er ny eller om den er renoveret!!! Men i skrivende stund kører den da! :)

EDIT: Efter at have nærkigget serienr. , kan vi konkludere at iPod ER ny!! For det er et nyt serienr på bagsiden. Og på kundekopien af den seddel jeg fik med retur stod der ET serienr: A for den indsendte iPod og et nyt serienr: B, for den ipod vi har fået retur! Så det må vel også betyde at den seddel er bevis nok hvis, guderne forbyde det, der skulle ske noget med denne iPod. Sådan at forsikring osv også gælder for DEN!

10 kommentarer:

Anette sagde ...

Tænk at det skal være SÅ besværligt at få den ipod ombyttet. Håber godtnok den virker nu. Bare lidt træls hvis det egentlig er en andens men hvis i er godt nok tillfredse..... Øv hvor træls det har været så besværligt for jer.

Britta sagde ...

De er altså helt til grin hos Elgiganten!

Men dejligt at Appel er til at snakke med og straks tilbyder at hjælpe.

Pia Husted Olesen sagde ...

Håber det lykkes for jer denne gang med den kære ipod, om den er ny eller ej kan du se på serienummeret, hvid du har din kvittering på den gamle, så sammelign den med nummeret på den nye. Held og lykke med den, apple er altid flinke at snakke med, men elgiganten...puha...de er ret tunge at danse med.

Tina sagde ...

Anette: Jeg tror ikke det er en andens :) enten har de skiftet det meste af den ud, eller også er den HELT ny! For selvom du reinstallerer en iPod bliver den ved at vise hvor mange gange et spil har været spillet fx. Og Den vi har fået retur, viser NUL gange, til alt.

Britta: Ja det ER godt nok til grin. Så meget bøvl for noget som kunne have været ordnet for 6 måneder siden. Tænk at Nanna købe en iPod for 8 måneder siden og kun har haft den hjemme i ca det halve... højst :)Apple lød MEGET imødekommende, det skal de have!

Tina sagde ...

Pia: du siger noget...det kom vi nemlig helt fra igen. Serie nr ER forskelligt, så den ER ny!!!
Så er problemet bare med fremtidig reklamationer.... for nu passer serienr jo ikke med hverken kvittering eller forsikring!!???

Tina sagde ...

EDIT: nej jeg kan se på den seddel vi fik med retur at:

S/N fejlmeldt : XXXXXA
S/N sendet retur: XXXXXXB

Så det nye serienr står faktisk på den seddel, som jeg fik med tilbage fra reparation!! :) Så det burde vel være bevis nok, om noget uheldigvis også skulle ske med den.

Heidi sagde ...

Du skal gå tilbage til butikken og få en kvittering (fra butikken) på den nye iPod, så du er sikker på at du har 24 mdr. reklamationsret fra den dato du har modtaget den nye iPod. Ellers tager de dig ved røven IGEN, og påstår at reklamationsretten gælder fra den dato Nanna har købt den.

dk.lin sagde ...

Endelig endelig endelig. Det tog sandelig sin tid. Glad for at Nanna nu kan hoere god musik uden at skulle "frygte" for endnu et Ipod-uheld.
Og glad for at hoere at Apple i det mindste var imoedekommende. Mennnnnnn det giver INGEN lyst til at gaa i El-giganten.

Anonym sagde ...

Hej Tina.
Yes, hvor blev jeg glad for at læse det med Nannas Ipod. Så ka de lære det. Stædighed betaler sig altså (nogengange ;-)) Jeg kunne ha fundet på det samme, gå bag om elgiganten. Glædelig jul og godt nytår til dig og Nanna.
Hilsen Kis Christiansen

Tina sagde ...

Heidi: Nix alle nægter... Elgiganten og Apple... begge nægter de. Hvad gør man så? Jeg har et stykke papir hvorpå der står at jeg har fået udleveret en ipod med andet serienr: ERGO en NY, siger Apple. Mon det er nok bevis, hvis nu? :)

Lin: Jaaah langt om længe. Men jeg har IKKE lyst til at handle i Elgiganten igen... for den service er ikke den lave pris værd.

Kis: jaa er også lidt lettet over at hun endelig kan BRUGE sin iPod!!! Tak og i lige måde Kis :)

Send en kommentar