Lyn runde

lørdag den 20. december 2008

Jeg var lige ude i blæsten og gå en lynrunde, i byen :) Er du da sviller, hvor det stormer!

Jeg elsker den gamle bygning, på billedet herover. Før var det vores lokale bibliotek. Nu rummer det et bolighus, med luksusmøbler. Jeg savner at gå derinde, hvor jeg har gået rundt, siden jeg var barn. Dog ikke sådan at forstå at jeg ikke er glad for mit nuværende bibliotek. For rent praktisk har de fået meget bedre plads og lysere lokaler :)

Meeen det er nu flot, med julebelysning på den gamle bygning :) Og faktisk, var det før bibliotek og bolighus, danmarks ældste dambrug anno 1913, ved navn Hvidkilde.

Hele byen er julebelyst og det er så hyggeligt :) Men det ændrer ikke at det er tisse hamrende koldt derude idag! Gåturen blev noget kortere end beregnet og ikke alt fotografering lykkedes lige godt. Som fx nisserne her forneden. De har siddet der i mange år og kigget ud, hver eneste jul.

De sidder i gavlenden af "Klækkehuset", der hører til Hvidkilde! De sidder der i det varme lys og kigger ud til alle os, der går forbi.

Men jeg havde desværre ikke mit stativ med, da det er lidt tungt. Så fotoet er også derefter ;) Bedre held næste gang! Ligesom jeg også tog en masse fotos af byens springvand...meeeeen synes altså det smukke går af, når man ikke kan undgå at få biler, gadelygter og benzintanke, med som baggrund!!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Iiih jeg elsker også lyskæder :D Man bliver helt glad når de lyser op rundt omkring i mørket :)

Tina sagde ...

Også jeg :) så længe de lyser neutralt :) Jeg har den en smule svært med et hus/have der er overdænget med blinkende kulørte lamper!!! ;)

Send en kommentar