På efterårstur

søndag den 7. oktober 2012


Det er om at være hurtig når solen skinner, lige for tiden. Det er ikke meget solskin der får lov at slippe igennem bygerne :)

Så idag var vi oppe af sofaen, i stedet for at stene indendøre mens regnen vælter ned. En tur til Skamlingsbanke og skovene der, var målet.


Så på med røjserne og afsted :) Det er et sted jeg elsker at besøge på skiftene årstider og ikke mindst vejr. Her om efteråret er der sååå smukt, hvor naturen viser hele sin farvepalet af røde, grønne og orange farver. Dog skal jeg derned igen lidt senere... for det er lidt tidligt for farverne endnu.


Idag var der dog et sjovt koncept igang dernede. Overalt hang underlige ting, som fx. ved en bænk, hvor der hang sedler med spørgsmål, man kunne fundere lidt over :)


Eller, hvem iagttager mest hvem, i skoven? Dig der kigger på naturen? Eller naturen der kigger tilbage?


I hvert fald var der nogen der kiggede tilbage ;) Nemlig fårene der går dernede. Vi slog et smut ind igennem indhegningen... men der var ikke nogen af dem der ville snakke ;)

Men for syttan hvor er der smukt dernede.


Se bare hvor idyllisk og hyggeligt der ser ud! Jeg kunne sagtens bruge mange timer der, på alle tider af året.


Men der var nu også lidt mystik dernede, altså ud over de ting nogen have hængt op, som led af et eller andet event.

Denne lille orange sag, fandt jeg, midt i ingenting. Men ingen buske med dem, nogen steder ;) Hvem mon har tabt den? Nu lod jeg den ligge på en gren, så de næste der går forbi, også kan undre sig.


Vi havde stort set området for os selv dernede. Vejret var nemlig skiftende, med nogen ret gode byger ind i mellem. Men det afholdt os nu ikke fra at kravle rundt i skovbunden og knipse små svampe og andre småting.


Men de opsatte ting, var nu sjovest idag. Det var en ny fornemmelse at gå og knipse "gemte ting", som man ikke normalt ser i naturen.

De ophængte røde rammer, var sjove. Og der var uanede muligheder for billeder, i billeder, i billeder...


Eller området med de mange røde lampeskærme :) Og hold da fast det kriblede i mine fingre for at snuppe nogen stykker med hjem. Der var lige 2-3 stykker, som jeg godt kunne bruge til et par projekter jeg har i tankerne. Meeen, jeg lod dem pænt ligge....


Eller, som den røde løber, på den gamle slidte bro der går over åen. Godt nok med et lag gyldent løv... Men det bidrager nu bare til den finurlige stemning det giver.


Om ikke længe - når skoven for alvor får efterårstøjet på, skal jeg ud igen :) Jeg får slet ikke fotograferet så meget som jeg plejer.... og jeg kan bestemt mærke at det gør godt at komme ud og trave i den gode natur og knipse løs.


Jeg kan stresse fuldstændig ned, på sådan en tur.... Luften, farverne osv....
At sidde på sådan en bænk og bare VÆRE... det er nu lykken. Nanna har knipset det nederste foto af mig (obvious ;) )






2 kommentarer:

Lene sagde ...

årh wauw sikke en skøn tur I har været på

Lene sagde ...

Hvor er det nogle flotte, stemningsfulde billeder.

Send en kommentar