Nyt glas

tirsdag den 2. oktober 2012


Vi har testet noget nyt glas på værkstedet :) Glasset hedder System 96 og er væsentlig billigere end BullsEye, eller Amerikansk glas, som det også kaldes.

Jeg synes det er gået ret godt. Dog er det opak (ikke gennemsigtigt), det jeg har forsøgt mig med, og det er mine sismofytter normalt ikke. Men det var sjovt at prøve at skære i, da det opfører sig lidt anderledes.

Næbene er skåret i noget irriserende glas, som chancerer fra gult over grønt til orange. Alt for dyrt at bruge i længden, men nice nok.


Når det er blevet testet lidt, må vi se om det ender med at vi går helt fra BullsEye og over til System 96 glas. Det må tiden vise. :)

10 kommentarer:

Pia´s Hverdag sagde ...

åh hvor er de fine ...
Mht. foto, jeg har også alt for travlt, og vi kommer helt hen i uge 42 før jeg kan en eftermiddag. Skal du på efterårsferie, eller skal vi satse på gode muligheder en dag? Jeg ku´ nok godt gå ved to tiden ...

Pia,

muffi sagde ...

Hvor er dine sysmofytter bare søde og sjove :) Du er utrolig kreativ og inspirerende Tina , og jeg følger med stor glæde og fornøjelse med i din blog.

Tina sagde ...

Pia: Taak :) I uge 42 skal jeg ingensteder hen, så der ville være mulighed for gåtur! :)

Muffi, Tak skal du have :) Jeg bliver helt rød i kinderne.

Arella sagde ...

So lovely little creatures!

karin voigts syslerier sagde ...

hej
I klubben hvor jeg laver glas er vi også begyndt at gå over til det nye system.
Specielt fordi børnene og de unge selv skal betale for materialerne.
Jeg har også kun gode erfaringer med det og det gode er at det fint kan blandes med Bullseye glas.
Så langsomt tror jeg vi skifter vores varelager.

Anja sagde ...

Hej Tina,

De er bare total fede.. Dine sysmofytter.
Er de til salg?? :o)
KH Anja

tanterne sagde ...

Hvis det iriserende glas er meget dyrt, hvad så med bare et bruge en lille bitte tynd stribe af det lagt ovenpå langs en kant af næbbet.?
Jeg tror det kunne se flot hvis det flyder sammen med det andet glas og giver indtryk af at hele næbbet er mere skinnende end det er.

Tina sagde ...

AlleRaa; Thank you so much :)

Karin: Okay, jeg var faktisk IKKE klar over at det kunne blandes med BullsEye, for det sagde sælgeren at det ikke kunne? :)

Anja: Mange tak skal du have :) Jeg har af og til nogen jeg sælger ja. LIge dem her er ikke til salg. Men jeg har nogen hvor der kun er een og ikke et sæt?

Tanterne: Det iriserende er pænt dyrt og man køber det oftest i små stykker på ca. 10x10 cm. Joo det havde jeg overvejet - men det vil give den sorte kant rundt om det iriserede... så måske det ser lidt sjovt ud at lægge ovenpå fx orange næb ;) Så skulle næbet nedenunder i hvert fald også være sort...

karin voigts syslerier sagde ...

Hej igen
Jeg tog fejl, Det er Baoli serie 90, der arbejder sammen med BullsEye.
Hvor køber du dit glas.
Jeg bor i Viborg og har derfor nemt ved at køre til Silkeborg til Anla glas.
Der har jeg lige været på kursus for at lære at lave forme i Vermit, det var et godt kursus.
Jeg nyder at kigge forbi på din blog, det er nogle fantastiske billeder du tager.

Tina sagde ...

Okay, så passer det også bedre med at sælger sagde at det endelig ikke måtte balndes ;) Ooohh gad godt lære at lave mine egne forme. Vi har vermit, men jeg føler mig lidt "magtesløs" ;) og taaak for rosen!

Send en kommentar