Garmin på udetur

onsdag den 24. oktober 2012


Den anden dag blev Garmin chippet. Hun er nu 6 mdr gammel og klar til udeverdenen. Så er det mere om hendes ejer også er det ;)

I hvert fald, var hun ude i snor idag. Og kattebakken er tømt rundt langs hækkene, så der er duftspor hun kender. Og når vi har gjort det i nogen dage, og weekenden kommer, hvor der er færre biler på hovedvejen...... ja så skal hun have lov at gå ud uden snor.

Det er ikke uden bævende hjerte - jeg har lige mistet Oskar og vil meget nødigt igennem det igen.

I Oskars tilfælde, tror jeg det handlede om at han var ALT for tillidsfuld. Han kunne ikke gå udenfor en dør, uden at alle snakkede med ham og lod ham komme ind i deres huse. Så han stolede jo blindt på alle og dermed nem at lokke med sig.

Det håber jeg bliver anderledes denne gang. Jeg har gjort mit bedste, ved at bede naboerne lade hende gå i fred og JAGE hende ud, hvis hun kommer ind. Hun skal lære at ikke alle huse er venlige og et sted hun bare kan komme og gå. Det vil i hvert fald hjælpe på den del, der gør at hun er nem at lokke med sig.

Hvad jeg ikke kan styre, er rovdyr, store biler osv..... Men det må jeg sætte min lid til at hun selv klarer :)


Idag var fuglehuset et hit !! Modsat Oskar, er Garmin komplet ligeglad med at være i snor. Hun fræser rundt og kravler op alle steder det er muligt.


Meget modig og selvsikker, sidder hun på toppen af fuglehuset og kigger ud over haven. Eller endnu bedre... INDE i fuglehuset. Hendes smækre krop kan knap nok være der.... men ind skal hun alligevel.

Så der bliver nok ikke fodret mange fugle der fremover ;)


3 kommentarer:

Kirsten Krat sagde ...

Herlig kat du har fået, hun har da lige forståelsen for hvor man skal opholde sig hvis man vil fange frokosten selv :0)

muffi sagde ...

Hun ser bare SÅ sød og dejlig ud , lækker kat :)

Tina sagde ...

Tak skal i have :)

Send en kommentar