Cement-stager

fredag den 26. oktober 2012


Sååå begynder mine cement stager at tørre godt igennem :) Det har taget længere tid end forventet. Jeg troede de ville være tørre på et døgns tid. Men det tager nemt 3-4 dage.

Men nu da de var tørre, kunne jeg endelig begynde at dekorere og pynte på stagerne.


Et sæt fik noget æblegrøn maling indeni, samt et lag klar lak. Et andet sæt, har fået en omgang bladsølv for neden. Og det sidste foto viser lidt blandede idéer.


Der er uanede muligheder inden for det her :) Og een af de nærmeste dage, viser jeg nogen adventsstager, de står og tørrer nu. De er lidt tykkere og tager lidt længere tid om at tørre.

Og endnu senere, skal jeg lave nogen udendørs stooore stager. Men jeg skal lige finde noget egnet at støbe i først :)

Hvad synes i? Kan det bruges? :)


19 kommentarer:

MB sagde ...

Jeg synes de er super fede - alle sammen :) Meget flotte og rustikke :) Glæder mig til at se, de næste du får tryllet frem :)

KH Marie

Tina sagde ...

Hej Marie, Mange tak skal du have :) Jeg lover at vise når adventsstagerne også er klar.

Anonym sagde ...

Simpelthen fantastiske!! Hvor er du genial.
Karen Jensen

Tina sagde ...

Årrh tak Karen :) Rødmer helt nu!

Anonym sagde ...

Hvor er de bare fede ALLE sammen :)
knus Sanne Falk Kragh

Fríða sagde ...

nöj, hvor flot! du er bare så fuld af super gode idéer, helt vildt!
kh.fra Island
Frida

Dorthe sagde ...

De er fantastisk flotte. Kan godt lide det rustikke look.

Lene sagde ...

jamen sikke en god idé at dekorere med bladsølv. Har fundet mine støbte stager ude i garagen. Støbte dem dengang vi også støbte træer til Kaspers konfirmation. Havde fuldstændig glemt dem, men ind skal de og helt sikkert også ha' lidt sølv.

Lene sagde ...

glæder mig vildt til at se adventsstagen

mordorte sagde ...

Flotte stager. Elsker den med den æblegrønne farve indvendig

Stine sagde ...

Flotte stager :-) og supergod ide med det grønne maling, tror nogle af mine stager skal piftes lidt op. Har været i gang med masseproduktion, har brugt en lille sæk op og ville have en ny men Bauhaus havde kun 25 kg sække (jeg købte 5 kg i silvan) så nu er jeg gået all in. Må nok også lave nogle udendørsstager :-) Har lavet adventsstager i mælkekartoner, er spændt på at se dine.

Marthe sagde ...

Meget fine stager. Og en god idé på denne årstid. Jeg må i gang. Har ellers forsøgt med krukker i cement. Herligt materiale.

Anonym sagde ...

De er smadderflotte.

Sine Smed sagde ...

De er vildt flotte. er især vild med de første stager du viser med den æblegrønne maling. God weekend!

tanterne sagde ...

wow.
Jeg er vild med de grønne, de har den for mig helt rigtige fordeling mellem farve og det 'naturligt'/ubehandlede.
Ideen med sølv er også god, men da jeg faldt pladask for den første model, tænker jeg, om ikke sølvet kunne placeres indvendigt istedet.

Tina sagde ...

Tak for rosen allesammen :) Og dejligt nogen har fået lyst til at prøve også.

Tanterne: Jo jeg ville også gerne putte noget indeni... men resten af mine stager var ikke tørre endnu ;) Så det måtte vente. Men det er på listen! Men det med farven er jeg også selv vild med, og vil lave med flere farver.

Fru Larsen sagde ...

De er fede - har allerede overvejet, hvordan man lige kommer igamg med at lave dem. Vild med de æble rønne, men kan også rigtig godt lide dem med sølv ja og de andre :-)

Maj sagde ...

Top-sej idé!
Jeg har lige fundet din blog og melder mig glad som fast læser.
God weekend.
:) maj

Tina sagde ...

Fru Larsen, Der er uanede muligheder for at pynte dem lige så det passer i eget hjem :)

Maj, Taak :) Og velkommen til !

Send en kommentar