Frakke og frustrationer

lørdag den 23. oktober 2010


Så er alle dele strøget fast på stoffet. Undtagen lige de 3 øverste fjer, hvor jeg lige skal sy kroppen nedenunder først :)

Frustrationen er bare stor.... jeg mangler stadig en slat orange og hvid stof. Så jeg tripper efter at kunne komme ud og handle mandag! Men typisk når man nu lige står og gerne vil være færdig, ikke? :)

Jeg har besluttet at påfuglen skal fortsætte i et stykke, ned over "bæltet" på frakken, så kun de to flapper med knapper, går ind over fuglen. Sådan at motivet ikke bliver skåret over. Og så skal der fortsætte et par fjer eller fire, ud på selve frakken, sådan at et par fjer er "fløjet" helt om på forsiden af frakken.

Og så mangler jeg bare at få stofbeslået nogen knapper og så en del detaljesyning. Hvoraf noget skal ske inden stoffet syes fast på frakken og andet skal syes bagefter. Så der er stadig lang vej, inden jeg er færdig med projektet. Så håber jeg bare det ser godt ud til allersidst. ;)

12 kommentarer:

Marianne sagde ...

det ser super super super flot ud :) kan godt forstå du er frustreret..... og ikke at kan blive færdig ....
glæder mig helt vildt til at se den færdig.....
kh

Helle K. sagde ...

Du er fantastisk kreativ :) Din jakke bliver rigtig flot - det kan man sagtens se allerede nu. Held og lykke med det sidste.

Pernille sagde ...

Det ser så godt ud :)

Mie sagde ...

Herfra ser det superflot ud.... Den bliver så fantastisk den jakke - Jeg er ikke meget for at heppe på mandag - men gør det alligevel for din skyld :-)

Kirsten B sagde ...

Skøn jakke. Faldt over denne side i dag http://ehowtodoit.com/article,4009,how-to-make-pull-tab-purse, og kom straks til at tænke på dig og din blog - selvom det er en hel anden stil en det du laver;)

Kirsten B sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Heidi sagde ...

Super flot arbejde!
Har du syet hele jakken fra bunden også? Eller er det en jakke som du "moderniserer"?
Glæder mig til at se det færdige resultat. :-)

Fr. Møller sagde ...

Du skulle have været på Designskolen, Tina! Jeg glæder mig til at se den frakke live op i det koldingensiske gadebillede til vinter. Hvis du hører en, der henrykt hyler: "Heyy - det er jo Tina!!" - så er det bare mig :-). Det bliver så flot.

P.S. Flot strygejern *G*

Tina sagde ...

Marianne: Glæder mig også :) både til at blive færdig og til butikkerne åbner ;)

Helle: Tusind tak :)

Pernille: Tak skal du have :)

Mie: Tak for hepperiet :) også selvom det er en mandag ;)

Kirsten: ja det er noget helt andet, med de blomster :):)

Heidi: Det er en jakke jeg moderniserer :)

Møller: jamen jeg har altid drømt om at gå på designskolen. Men dag jeg skulle søge ind som 16 årig havde jegikke selvtilliden, og blev vældig skræmt af de dygtige folk derinde ;) Hvis jeg vidste om mit liv hvad jeg gør idag, så havde jeg søgt ind dengang. ;) Du råber bare :D KNUS
Ja ikke? har du også sådan et strygejern mon? ;) Min trænger til en udskifter efter en tur på gulvet!!

Dorthe sagde ...

Hejsa. Når du kommer - så tag det stof med du vil have knapper i - det kan jeg nemlig klare på få minutter... Thi hi. Super flot arbejde, bare det var mig :-) Knuser

GOWRY sagde ...

Jesus! Hvor er det flot! Virkelig godt gået - kan godt forstå frustrationen, når man er SÅ tæt på...også alligevel ikke...Glæder mig til at se det færdige resultat :)

Tina sagde ...

Dorthe: Det gør jeg :) Vi ses! Knus

Gowry: Tak skal du have :) Jaaah jeg er ikke god til at vente, når det er fordi jeg mangler noget for at blive færdig ;) Jeg holder jer opdateret! ;)

Send en kommentar