Det er simpelthen for dårligt !!

torsdag den 13. november 2008

Kort efter Nanna's konfirmation, købte hun, for nogen af sine penge, en iPod!!! Et ønske der havde stået højt på listen, længe!

Vi endte med at købe den i Elgiganten, fordi de var de eneste der havde en i pink.

Men desværre varede glæden kort, da den begyndte at fryse fast, midt i det hele. Og det eneste man så kunne gøre, var at lade den aflade. Og efter en ny opladning, kunne den lidt igen... for derefter at gentage mønstret.

Så tog vi ind med den og fik en snak, og medarbejderen i reklamations afdelingen, forklarede at han lige ville opdatere softwaren i den. Det gjorde de sådan set ret hurtigt, mens vi lige handlede lidt.

Igen, skulle glæden vare kort... for inden længe begyndte den at gå ud, uden varsel. Batteriet var ikke fladt, den gik bare ud. Så vi tog endnu engang ind med den.
Denne gang sendte de den ind til Apple. Men vi fik den retur, med en besked om at de havde opdateret softwaren og gendannet den. Men at de derudover, ikke mente den havde nogen fejl.

Da var jeg ret sur på dem, og følte egentlig at vi blev spist af.

Ganske rigtigt. Der gik ikke ret længe før den igen begyndte at udvise de samme fejl som tidligere. Den fryser fast. Hvis man åbner et spil, stopper den midt i at åbne og så skal man igen vælge sprog, som blev hele iPod'en resettet. Oveni det hele, kan den heller ikke længere connecte til iTunes, på pcen.
Ydermere, kan den kun holde batteri hen ved 2 timer, hvis den kører på musik uafbrudt. Dertil skal siges, at min NEMT kan køre på lydbog en hel nat, fordi jeg falder i søvn, og oveni købet kan gøre det igen natten efter, uden at jeg behøver lade den op igen.

Så idag, tog vi igen ind med den. Forklarede alt det ovenstående og sagde at det jo nu var 3. gang vi var inde, med selvsamme iPod!!!

Manden derinde, måtte lige et smut ud bagved, for at diskutere sagen med en kollega. Men enden var: "Vi sender den ind igen. For da det er en softwarefejl, kan vi ikke bare give jer en ny".

FØRK, hvor var jeg lige godt træt af dem i det øjeblik. Og jeg spurgte, om de bare sådan kunne feje os af, fordi det var en softwarefejl ??!! Og viste ham, at Nanna ekstra, havde tegnet en forsikring til 299 kr, en såkaldt 2 årig bærbar og hifi forsikring. Om de da så heller ikke ville dække, via den??
Nix, de ville IKKE give os en ny fordi det var software. Men han ville sende den ind til Apple. Og hvis de heller ikke kan få den til at connecte til iTunes, eller påviser at den fryser osv... EFTER en software update.... SÅ kunne vi få en ny!!!

Jamen jamen.... så er vi jo lige vidt!! For umiddelbart kører den jo bare upåklageligt, lige efter update. Men der går jo så nok igen kun få dage, inden den igen fucker up!!!

Mens han stod og skrev det hele ind på deres pc, spurgte jeg ham om det virkelig kunne være rigtigt, at vi skulle tage hjem og stampe på den, og så komme med den og sige at der sørmer var sket noget med den! For det havde de jo fortalt at hendes ekstra tegnede forsikring, ville dække.
Tror i så ikke manden svarer: " Vil du have min ærlige mening? - Det ville jeg gøre, hvis det var mig!"

Hvor er vi så henne???

Kan det virkelig være rigtigt? Kan de virkeligt bare feje os af, fordi det er en software fejl ??? Det er jo ikke noget software VI har styr over, eller kan opdatere, med de opdateringer DE har derinde.

Hvor langt kan de gå? Og hvor meget kan/skal vi finde os i som forbrugere????

12 kommentarer:

Sascha sagde ...

sorry to say - det kan de godt.
Min søster har snart brugt flere penge på at sende sin bærbar ind til fona end hun brugte på at købe den.
Det er overhovedet ik logisk, men de har en maaaaaasse smuthuller for at de ik ska tabe penge, selvom det er kæmpe firmaer der har råd til det.

Håber de snart får fingeren ud og får givet jer en ny, for det er da til at få grå hår af og totalt uretfærdigt.

nat nat fra en syg strikkekat.

Tina sagde ...

Jeg har siddet og læst på forbrugerstyrelsens hjemmesider.... de må have TRE Forsøg PR fejl. Dernæst kan jeg kræve pengene tilbage eller en ny vare!!! Men der er det så at Elgiganten mener, at det ikke gælder softwarefejl!!! ÆV!

Øv er du syg? :( Jeg håber du snart er frisk igen!!!

Pernille sagde ...

Jeg har også set det før og det virker fuldstændigt forrykt.
Håber I ender med en fornuftig løsning :)

Tanterne, Charlotte sagde ...

Hvor uhæderligt.
Og, hvor er der ærgeligt at helt almindelig service fik af mode på samme tid s om man begyndte at bruge ordet.

Deborah sagde ...

Det mener jeg så ikke de må. Men det kan da godt være, der er et hul et sted. Med hensyn til mobiltelefoner, så skal de give en, en ny og må ikke blive ved at sende ind. Det samme må sgu da gælde sådan en her??? Ring til forbrugerklagenævnet og hør dem, eller kig deres hjemmeside.

Anonym sagde ...

Hej Tina
Jeg bliver lidt nervøs over at læse hvad du skriver om din datters ipod. Min dattter har lige købt en og det tegner til at blive en historie som jeres. Den fryser også, går død, kan ikke slukkes osv. Sh.. osse.
Jeg håber problemet løses for jer, og at hun snart får en bytter istedet.
Hilsen Kis

Lisbeth sagde ...

Da jeg plejer at stå på den anden side af disken ( dog ikke el-giganten) vil jeg lige give mit besyv med.
Da den nye købelov blev vedtaget for snart nogle år siden, var der mange forbrugere, der jublede, fordi de mente at det blev nemmere at reklamere. Desværre er købeloven til sælgers fordel og ikke købers.. og desværre er softwarefejl ikke en fabrikationsfejl, som det skal være før man kan reklamere overfor sælger. De retningslinier der er, stammer fra retssager, der har dannet præcedens. At den pågældende sælger så efter min mening yder en elendig service, er så en helt anden sag.... ( Det ville ikke gå i min butik..)

Karina sagde ...

Kan desværre ikke hjælpe dig med om man må eller ikke må, men jeg har desværre kun dårlige erfaringer med el-giganten. Da vi fik udleveret den 3. disc-man der havde været brugt, og stadig ikke kunne holde en opladning, blev jeg så træt af dem, at jeg ikke har handlet der siden, og det er en del år siden efterhånden. Men man føler sig godt nok lidt til grin. ØV. Håber I får løst jeres problem hurtigt.

Tina sagde ...

Pernille: Det håber vi også :)

Charlotte: Ja man får bestemt ikke følelsen af service... næmere en følelse af mistro og træthed over at ENDNU en kunde kommer tilbage med en vare.

Deborah: Da min laptop gik i stykker, sagde de hos Forbrugerklagenævnet at de måtte sende den ind 3 gange med SAMME fejl... derefter kunne jeg kræve mine penge retur eller en ny tilsvarende vare. :) Nu må v ise.

Kis: Uh jge håber sørmer ikke i ender lige så uheldigt!! Har i købt samme sted?

Lisbeth: Dejligt at høre fra een på den side af disken også! Nej du har ret, det er IKKE let at bevise ret meget eller gøre ret meget, som forbruger.
Men softwaren er INDENI en ipod, altså forstået sådan at jeg som kunde ikke kan opdatere den del af softwaren, som de kan. Så derfor kan jeg ikke forstå at de ikke æder den. Jeg synes jo bare det er skide synd for Nanna, der brugte 1200 kr af sine konfirmationspenge.. og det eneste hun oplever er bøvl, afsavn og afmagt! :)

Karina: Jeg kan heller ikke sig ejeg har de bedste erfaringer med dem, på nuværende tidspunkt.
Det med at få en brugt vare prøvede jeg i Merlin,,,, med MIN iPod... der lå billeder på, af en familie JEG ikke kendte ;) Og musiknumre som jeg ALDRIG ville høre. Det samme gjaldt en laptop jeg købte der engang!!

Anonym sagde ...

Hej Tina
Hendes er købt i Fona. De sidste 2 dage har den så tilsyneladende virket.!!!!???? Jeg håber det ikke bliver til mere. Jeg hader at skulle stå og argumentere og gøre mig "skrap".
Mvh Kis

Mette sagde ...

Hej Tina

Når den fryser kan den "genstartes" ved at trykke på midten og play på samme tid og holde dem inde... så fremkomer æble-symbolet i displayet og den genstarter.

Men udover det er servicen hos Elgiganten under al kritik!

Jeg tror ikke Apple generelt er noget dårligt produkt - vi har 4 stk i huset og har aldrig oplevet problemer.

Tina sagde ...

Kis: Jeg håber også i slipper!!

Mette: Den der kender hun godt siger hun. Men at det var et fedt... for hver gang hun genstartede og ville spille musik, frøs den igen igen. Indtil de så opdaterer softwaren, som de siger... så kan den lidt igen... men det kommer igen.

Jeg har selv en iPod, magen til.... og jeg har 7 9 13 INGEN problemer haft endnu. Så jeg tror ikke Apple er noget møg :) Jeg er bare træt af den måde Elgiganten tackler det på :)

Send en kommentar