Dejlig dag

torsdag den 9. august 2012


Idag, har været sådan en dag, jeg har savnet længe :) Solskin og TØRVEJR! Temperaturen har ikke været vildt høj, men bare det at det var tørt :) Noget som både jeg og "fruerne" her har nydt.


Måske vi får tid med sol nok til at mine chili, tomater og andet godt, kan nå at modne :) DET ville bare være super.

Lige nu har jeg mange mange grønne chili der bare venter på modning.


Mine habanero vælter frem nu og bliver større og større :) Og så snart farven melder sig, står jeg klar til at smage denne hotte sort. Bål og brand, siger jeg bare.


Espeletten har godt gang i anden runde og har store grønne frugter nu... Atter engang under 10 stk på en omgang. Men de smager godt, så de er værd at vente på, uanset mængden.

Og de nye og stærkeste sorter jeg har, har først lige delt sig i andet punkt. Så er er lang vej endnu. Normalt ville jeg fjerne MANGE blomster i starten, for at give planterne krudt nok til at vokse af. Men da vi er sent på sæsonen, vil jeg ikke fjerne ret mange. Men bare lade planterne sætte de frugter den kan nå i år. Kun for at jeg kan nå at få frø af dem.


Men de ser fine og sunde ud. Så jeg ville ønske jeg havde haft bedre tid :)


De her derimod, går det hurtigt med nu. Den der store røde een bliver vist klar allerede i morgen :)




2 kommentarer:

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Jeg låner lige det øverste billede til skrivebordsbaggrund - håber at det er OK ?
Det er nogle dejlige sommerbilleder du deler med os i dag.

Tina sagde ...

Det gør du bare Sigrid :) og tak for rosen :)

Send en kommentar