Blandede bolcher

onsdag den 18. marts 2009

SE lige en sød lille fætter, vi har haft besøg af idag :) En af Nannas veninder har en sød hund, der lige har fået hvalpe! Så denne dejlige lille vams, er til salg, sammen med flere søskende, der også venter på nye familier!

Hvorfor jeg ikke har købt den? Tre grunde:

1. HVIS den får brug for en dyrlæge, og jeg får en dyr regning, så har jeg et problem.
2. Den kræver vildt meget motion...og hvad nu hvis jeg har en dag med ondt?
3. Jeg ville blive dybt asocial... alt hvad jeg så har behov for, er at se ind i de øjne dér! ;)

Så det ville ikke være smart af mig, kan du nok se! Men for dææælen hvor er den sød og dejlig og tillidsfuld og lækker og og og og......

Nu da vaskemaskinen er afgået ved døden, kun 3 år gammel... måtte jeg ty til hjælp! Jeg tiggede vasketid hos mor! Hun var endda så sød at hænge det op for mig, da jeg var travlt optaget andetsteds. Det var da luxus! :) Hvad mon der sker hvis jeg bare stiller en vasketøjskurv derom?

I det mindste kunne jeg så bruge ventetiden på at lure på mors sjove blomst! En Amorphophallus Konjac, som i den grad STINKER, mens den står der og ser så flot ud!
Også kaldet Voodoo Lily eller Devil's tongue eller Leopardstilk.

Den vokser lynende hurtigt fra 1 cm høj til næsten 160 cm høj (som den er nu, det har den ikke altid været)... man kan måle adskillige centimeters forskel fra morgen til aften.

Så springer den ud, og står og lugter af noget ubestemmeligt sødt og halvråddent. Det varer dog kun nogen dage. Så kolapser blomsten og stænglen, og op gror en ny stængel, med den flotteste trækrone. Og når det regner, drypper den fra bladenes spidser.

Den findes i flere forskellige varianter. Men personligt har jeg kun set denne ene. Dog mener jeg at Randers Regnskov har flere andre!? :) Men sjov er den altså!

Det blev også til en lille travetur i haven. Mor og far har den dejligste have, med alle mulige blomster og buske.

Og lige nu pibler det op, med krokus og andet godt. Og hver gang minder det mig om, hvor meget jeg savner at kunne gå i min egen have og kigge og studere årets gang. Dog er jeg ikke sikker på at mit kadaver orker det så meget mere. Men bare en lillebitte have?! ;)

Apropos, have og jord... Så skal jeg lige ringe rundt i morgen, for at stikke fingeren lidt i jorden, mht. min vaskemaskine. Min far var også omme og kigge på den. Det er et noget specielt system, sådan en LG kører med. Men noget er dødt.... så imorgen skal jeg lige ringe rundt, for at se om den overhovedet kan repareres, indenfor en okay prisramme!

Så der ryger alle andre planer om strikkepinde, briller og andet godt :( ØV!

2 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Århhhhhhhhhhhhhhh hvor er den sød!

Tina sagde ...

Jaaahhh lige til at kramme :);)

Send en kommentar