Garmin, udekatten

søndag den 4. november 2012


Så kom den første dag, hvor Garmin fik lov at gå ud, uden sele :) Det gik bare SÅ godt!

Først lidt snigende, mens jeg tullede rundt om huset. SÅ ankom naboens store Maine Coon og jeg var liiiidt spændt på hvordan det ville gå. De mødte hinanden, stående på hver sin side af hækken. Begge lagde sig knurrende ned og stirrede på hinanden. Og til min store overraskelse, bakkede naboens kat.... valgte et par andre hækplanter og smuttede igennem, over til os. Men SÅ tog fanden ved Garmin, som strøg knurrende, hvæsende og spruttende efter hende.... og jagede hende hele vejen rundt om vores række af rækkehuse.

Et øjeblik efter kom hun triumferende, spankulerende tilbage, med halen højt løftet! Så hun tør da i hvert fald godt tage kampen op... selvom nabokatten er 1/3 større end hende selv.


Men SÅ skulle alt også undersøges. Alt blev klatret i, kradset på, snuset til, eller eeeeh tisset på ;)

Så hyggen var stor og hun var ikke til at drive ind igen. Men hun spænede rundt om huset, i det grønne område langs huset... men ikke længere væk, end at hun med små mellemrum, lige kom hen og hilste på mig, for at smutte igen.

 
Selv de lille slanke hængepil, kan der klatres i ;) Lidt sjovt, at billedet hvor hun bare kradser op af træet, ligner SÅ meget et foto af Oskar, hvor han står ligesådan!


Så først efter ca. 3 timer, skyder jeg på, kom hun ind igen og åd en omgang tørfoder... før hun igen tiggede om at komme ud ;) Men slut for idag smuksak, jeg vil gerne vide du er hjemme i nat.


6 kommentarer:

Frøskuffen sagde ...

Sådan en smuk kat turde jeg næsten ikke at lukke ud.
VI har to "killinger" ( ja det kalder vi dem altså stadig ), som først må komme ud midt i december. Det er jeg godt nok også meget spændt på. Men vi må jo kappe navlestrengene på et tidspunkt ;)

IF Stjernen sagde ...

Hvor er det dejligt at se. Det er nu engang deres natur at komme ud. Men jeg har da haft en delvis søvnløs nat eller to, hvor Viggo har været væk hele natten.
Heldigvis kommer han som regel når jeg kalder på ham :-)

Lene sagde ...

smukke smukke kat, hun skal nok blive hos dig i mange år....det er mit ønske for dig.

Tina sagde ...

Frøkuffen: uh det tør vi næsten heller ikke ;) Men de HAR bare bedst af det... så mit "ego" må komme bagefter ;)

Britta: Ja det er så... selvom det er lidt svært i begyndelsen ;)

Lene:DET HAR hun bare at være ;) Knus

Kamilla sagde ...

Ej, hvor er den smuk! :)

Jeg har fortiden gang i 2 give-aways, som jeg håber du vil tage et kig forbi?;

elskershopping.blogspot.com

Tina sagde ...

Kamilla, tak skal du have :) jeg plejer ikke at vinde noget (ekstremt sjældent) så jeg overlader det til andre.... Men slår vejen forbi til et kig alligevel :)

Send en kommentar