Ananas

mandag den 12. november 2012


For nogen måneder siden, (for mange egentlig) tog jeg toppen fra en ananas og satte den i et glas vand. Jeg vred toppen af ananasen fra grønhandleren af (ikke skære! men lav en bevægelse som hvis du vil skrue toppen af ananasen), pillede blade af for neden, så der var ca 5 cm nøgen stilk. Der inde bag bladene sad allerede nogen bitte små rødder.

Men alle disse små rødder plus mange flere, fyldte nu godt i koppen og jeg fik endelig taget mig sammen til at få den sat i jord. Planten er nu også godt og vel dobbelt så stor, som da jeg vred den af frugten.

Så nu står den, med jord om rødderne og godter sig i varmen igen :) Det kunne være spændende om den gav frugt på et tidspunkt.



8 kommentarer:

Merete sagde ...

Ja, det kunne være spændende, men jeg tror det næppe. Du er vel klar over, at ananas har frugten i jorden

Tina sagde ...

Nej de gror oveni toppen på den jeg har sat der :) Ifølge de sider jeg har besøgt på nettet. Jeg kender nogen der har haft held med det, så jeg håber ;)

Tina sagde ...

Her er et link fra Wiki: http://da.wikipedia.org/wiki/Almindelig_Ananas

Merete sagde ...

Tina det kan jeg godt se. Men jeg har set det, hvor de gror i jorden.

Tina sagde ...

Okay, det har jeg aldrig set :) Det bliver da spændende at se hvad min vælger at finde på!

dqpage sagde ...

ja for pokker - spændende om den på et tidspunkt giver frugt også. Sejt du kunne få den til at gro. Mon ikke den skal være et lunt sted i vinter ? appelsintræerne skal helst ikke under 16 grader har jeg læst - aner ikke om det også gælder for ananas - men det kunne jo være.
hilsen Mona

Anita L Hansen sagde ...

Spændende glæder mig til at følge med og krydser fingre for du er så heldig den gir frugt

Tina sagde ...

Monaelisabeth, den står også inde i stuen, i et sydvendt vindue :) så jeg håber det er nok. Jeg ved meget lidt om det... men nu får den en chance :)

Wannebe husmor, Jeg krydser også alt hvad krydses kan ;)

Send en kommentar