Julemarkeder

mandag den 28. november 2011

Flot kunst af Mette Maya Gregersen
Lørdag var jeg rigtig på juletur :) Hele 3 julemarkeder blev besøgt. Både på Trapholt, Koldinghus og Volkerts Fabrikker... alle i Kolding.

Vi startede på Trapholt, hvor der igen i år, var mange dygtige kunstnere repræsenteret :) Både nye og gamle.

Flotte gummismykker
Een af dem der fangede min interesse, var Hanne Jensen, der lavede flotte og anderledes gummismykker :) Dejligt at se noget nyt af det materiale.

Linedyr's stjerne
Line Dyrholm, kendte jeg til i forvejen. Men hun havde nye spændende ting med. Blandt andet stjernen herover, samt nogen strikkede stykker, hvor du kunne klippe figurer ud og sy dem sammen og fylde dem med bamsefyld.  Lidt som klip-selv i papir, dette var bare strik :) Dette var en idé hun har udviklet i samarbejde med "Bonderøvens" kone, Theresa Maria Jessing.

Line kender du måske allerede pga. bogstaverne herunder :)


Jesper Ranums "skæve" kunst
Der var også plads til de, i min verden, lidt "skæve" og sjovere tilgang til keramikkens verden. Jesper Ranum, har her en hel linje, af genkendelige former! :)

Kan du genkende formen?? ;)
Lene Frantzen
Nu, med min nyopdagede interesse for uld, faldt jeg også for Lene's skønne ting :) Hun har virkelig en evne til at se muligheder i uld! Kig lige hendes hjemmeside og butik.


Men der var MEGET mere end jeg har vist her. Disse ting var kun fra Trapholt... alle dem på Koldinghus fik jeg slet ikke knipset.

Men inden vi tog hjem, fik vi lige ørerne fyldt af flot klassisk musik :) Og sikke omgivelser at lytte i !!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar