Oskar light

torsdag den 15. september 2011


VIGTIGT!!! Jeg har oplyst jer forkert igår...  katten fik IKKE Bayvantic igår, men advantage til katte. Giv endelig ikke din kat Bayvantic!!!! ) 

Den lille Oskar, er nu en Oskar Light! Han er nu klunkeløs, for nu at sige det lige ud ;) Og så er han meget meget fuld!!!

Kl 9 idag havde jeg en aftale med dyrlægen, om at jeg afleverede ham hos dem. Da jeg ankom, tog dyrlægen ham ud af kassen og kiggede på ham og nussede ham lidt. Jeg ku godt lide den dyrlæge, lige med det samme.

Straks giver han Oskar en sprøjte i nakken og siger: " om 4-5 minutter falder han i søvn".
Men øhhh efter et minut var Oskar i DEN grad i drømmeland... fuuuldstændig slatten og dødlignende. Og jeg måtte tage migselv i at blive lidt flov, for jeg var faktisk ved at flæbe over det.

Dyrlægen, sidder ved sit skrivebord imens og fører Oskar ind i sit kartotek, da det er første gang jeg er der. Han kigger lidt over på Oskar og siger: " hmm gråstribet og noget?"
Jeg siger: " Ja altså, hans mor var 1/4 Hellig Birma og lignede fuldstændig en Hellig Birma. Så Oskar må så være 1/8 Birma og ligner ret godt, selvom far var gråstribet"
Dyrlægen kigger så på mig, meget stille og siger kun et lille hmmmmm... mens han noterer videre. Og jeg sidder med Oskar og tænker: "Mon han ikke aner hvad en Hellig Birma er, siden han tav og hmm'ede?!

Nå men Oskar var jo gået omkuld og dyrlægen sagde at vi godt måtte smutte nu og så ville vi ses igen kl 14, hvor jeg dog stadig ville have en slatten missekat.

Så jeg tager med veninden hjem og spiser rundstykker, og vender hele verdenssituationen. Og da klokken nærmer sig 14 kører vi ind efter Oskar.

Inde på klinikken sover han i sin transportkasse og ser ud som een der har været på druk en hel weekend :) Dinglet og næsten uden lyd. Så siger dyrlægen: " Du forskækkede mig godt nok tidligere idag, da du sagde han var iblandet Hellig Birma, for Hellig Birma kan kun tåle under halvdelen af den bedøvelse andre katte får... så jeg må tilstå at jeg nær troede jeg havde slået ham ihjel!"

GOSH, det havde jeg aldrig hørt om før, så jeg er da lykkelig for, at jeg åbenbart har en sejlivet lille missekat, med nogen stærke gener, fra andre katteracer ;) Pyyyeha!

Samtidig fik jeg at vide at han havde behandlet ham for øremider og lopper. Om jeg godt vidste han havde lopper? Jep, det gjorde jeg.... for nu har jeg behandlet ham to gange i en måned, for lopper, med Frontline Combo Vet. SÅ kunne dyrlægen godt forstå vi stadig havde lopper, sagde han.... Nu har han fået Bayvantic og det virker, sagde han.

Så tænkte jeg: Gosh en regning jeg nu får! Men for øremider og loppebehandling, betalte jeg så kun 20 kr ekstra! DET er da service, må man sige :)

Alt i alt en god oplevelse, for mig altså. Men Oskars foto taler for sig selv... han er træt og småsnaldret ;)



15 kommentarer:

Anette sagde ...

Årh stakkels lille kat. Håber den snart bliver helt frisk igen. Det er selvfølgelig godt at dyrlægen var ærlig... men han skulle lige have tjekket det med racen inden. Godt du fik noget Bayvantic der forhåbenligt snart virker :)

Pernille sagde ...

Hvor er han bare mega nuser! :D Og det var da godt at han kunne tåle bedøvelsen, ellers ville det da være knap så rart.

Klem Pernille - pescno.blogspot.com

Unknown sagde ...

Stakkels lille Oscar, men han vågner nu nok op og er frisk igen.

Jeg har jo selv en stor Oscar - sidste gang han blev bedøvet (tandrensning) måtte dyrlægen give ham ekstra bedøvelse da Oscar er skrækslagen for dyrlæger. Han - dyrlægen - ville ikke give ham en opvågningssprøjte så jeg fik en halvsovende kat der småknurrede, tissede og havde halen hængende ud af halsen. Det var frygteligt og først efter 6-7 timer var han sig selv igen.
Nu har vi fået ny dyrlæge som heldigvis har et godt tag på Oscar, så det går forhåbentlig bedre næste gang.

Hvor er han forresten dejlig din Oscar.

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Vores kat har også lopper, på trods af Frontline, så jeg googlede straks Bayvantic for at se, om det var et alternativ. Underligt nok står der på produktets hjemmeside, at det ikke må bruges til katte, da de ikke kan tåle det. Mon dyrlægen eller producenten tager fejl?!

Tina sagde ...

Super kort inden sengetid: Lea... dyrlægen havde TO Bayvantic... en til hunde og en til katte... så der må være for begge slags dyr :)

Skribenten sagde ...

:-) Hvor er jeg da glad for at enden blev god.. Pyh ha da. Jeg har jo selv kæledyr, og et af dem må jeg desværre nok lade aflive inden længe, og jeg er SÅ ked af det over det, man elsker jo de pelsede kræ :)

Og så har jeg fundet ud af hvor jeg så cyklen pinnet henne.. Det var sågu en der havde pinnet DIG! Så den med at finde ophavsmanden, ja der må jeg så melde pas desværre.

Knus og rigtig god bedring med lille Oscar.

Henriette

tanterne sagde ...

Så er det vist på sin plads at rase over at apotek og dyrehandel bliver ved med at sælge Frontline, når man kommer og klager over at det ikke virker.

Tina sagde ...

RETTELSE og min store undskyldning!! Det er IKKE BAYVANTIC han fik!!! Men ADVANTAGE!! Jeg undskylder meget og håber ikke at nogen giver sin kat bayvantic!!!!

Tina sagde ...

Anette: Han er SUPER frisk igen :) Og jeg håber folk læser min advarsel, om bayvantic!! :)

Pernille: ja for søren, jeg fik godt nok helt sved på panden, da han fortalte det :)

Marianne: Oskar var stadig halvdrukken inat da jeg gik i seng :) Men jeg skal LOVE for der er gang i ham idag. Det er lidt som om at der skal kompenseres for igår!!

Lea: Undskyld undskyld... du har fuldstændig ret... det var min halvtrætte hjerne igår der huskede forkert. :(

Henriette: ØV det er slet ikke spor sjvot at sige farvel til sine kæledyr!!! :( KNUS ... hehe okay, ja så var det ikke derinde :)

Tanterne: Ja jeg undrer mig også for jeg er i lang tid KUN blevet tilbudt Frontline, med ordene: DET her det virker! OG jeg fik aflivet en kat pga loppeeksem, fordi vi aldrig fik dem fjernet :( Jeg kan ikke lade være med at tænke nu, om vi kunne have gjort mere!!!

Heidi sagde ...

Vores "lille" Bette som er en maine coon, var også helt ved siden af sig selv da hun blev neutraliseret. Hun væltede rundt, og faldt næsten over sine egne ben, for hun ville bare ikke lægge sig til at sove.
Og det er lidt sjovt at se hvor meget deres ører kan hææænge nedad, når de er lidt rundt på gulvet af bedøvelsen.
De bliver forbavsende hurtigt friske igen ;-)

Tina sagde ...

Heidi: Oskar væltede også rundt som en fuld missekat :) Især hvis jeg rejste mig op og hentede noget. Så løb han med mig, så godt han kunne. Og kom og lagde sig til at sove igen, når jeg satte mig. Jeg har ALDRIG oplevet så morsyg en kat!!!! :) Idg er han helt frisk. Men selv kl 23 i aftes var han stadig fuld og træt. Men skal love får at han gir den så hatten passer idag ;)

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Tina, du skal sørme ikke undskylde! Jeg er da bare glad for, at nuttede Oskar ikke fik forkert medicin. :-)Og skal lige overveje, om vi skal prøve Advantage...for det er træls med de lopper! :-/

Tina sagde ...

Lea: Det følte jeg at jeg blev nødt til. TÆNK hvis jeg var skyld i at nogen brugte Bayvantic!!
Men ja, Advantage virker... allerede idag kan jeg ikke finde en eneste loppe! :) Og en bonus: Det er væsentligt billigere end Frontline!

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Vi prøver det, gør vi...og penge sparet er jo altid godt. Så er der flere til garn og andre spændende sager. :-D

Tina sagde ...

DET er nemlig rigtigt Lea :) ;)

Send en kommentar