Dyr i haven

onsdag den 14. maj 2008

Miss'en og jeg har nydt haven idag. Bare siddet og kigget, for mit vedkommende. Og Miss'en har undersøgt snart hver en krog. Nu ligger hun og bobler træt ved siden af mig :)

Jeg har forlænget hendes snor med nogen meter tyk Cascade220 ;) så kan jeg sidde og kigge, uden at rende rundt med snoren i hånden hele tiden. Og jeg tænkte at det nok gik, når jeg nu sad ved siden af hele tiden.

Hun er så skøn, når hun sidder der ude i græsset og bare nyder. Hun sidder helt stille og bare nyder lugtene, lydene og svømmer helt hen.

MEN vi har også andre dyr i haven, som bare slet ikke er velkomne! Bladlus og myrer i hobetal, lige meget hvor man kigger hen. Hele hækken er "inficeret" og det samme er det store træ i midten af haven.

Så jeg formoder det vil være en umulig opgave at slippe af med dem. I hvert fald, ligner det en ret uoverkommelig opgave, når der er så mange.

Det eneste gode der er ved dem, er at de gav mig underholdning for en tid, da jeg fes rundt med kameraet derude ;)

ooo000OOO000ooo

Idag har jeg tænkt over jeres søde kommentarer til min træthed. Jeg har aldrig haft et arrangement på størrelse med en konfirmation før. Så jeg kan ikke måle det op imod noget andet.

Jeg tænker på "hvor træt" det er okay at være derefter, og ikke mindst i hvor lang tid. Jeg har, næsten så langt jeg kan huske tilbage, været plaget smerter i mine led. Men aldrig så omfattende som det jo er blevet til idag. Så jeg ved ikke hvad der er okay... eller normalt....

Det har i hvert fald skræmt mig lidt, at jeg er SÅ træt hele tiden, her efter konfimationen. Også at jeg har så meget mere ondt. For jeg synes egentlig at jeg har haft uddelegeret en hel del opgaver. Men det må jo have tæret psykisk på een....

Nu må vi se. Hvis jeg stadig er lige bombet om en uges tid, så tror jeg måske jeg skal snakke med doktoren!

For det er skidt. Jeg får ikke købt garn til det jeg vil strikke. Jeg får ikke klippet blomster til den uro jeg så gerne vil lave. Jeg får ikke syet den bluse jeg så gerne vil, for jeg har ikke noget stof til den.... osv osv... og det hører jo da ingen steder hjemme ;)

10 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Mon ikke du har spændt en del i hele kroppen? Det kan godt være at du har uddelegeret en masse, men det er jo dig der har haft det overordnet ansvar.
Og du har jo haft konfirmationen i tankerne længe, så nu hvor det er overstået er gassen simpelthen gået af ballonen...
Hmm, mån lidt forkælelses-post kan virke som et spark i r....??
Tjek din postkasse på fredag!
Knus Britta

Helle K. sagde ...

Øv - øv - øv. Det er så surt, at skulle "betale" en pris, hvegang du gør noget.
For mit vedkommende, så tror jeg, at det varede et par uger efter konfirmationen, hvor jeg var helt og aldeles til rotterne, men jeg kan også mærke, at jeg endnu ikke er på toppen, jeg bruger meget tid på sofaen, mens jeg underholder min hårdtarbejdende mand.
Jeg håber, at du snart kommer lidt ovenpå igen. :)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Sikke en fin mis, og som sædvanelig nogle utrolige billeder. Jeg elsker at kigge billeder på din blog.
Jeg har før prøvet at mærke at et stort arrangement trækker spor mange dage/uger efter, så jeg håber, at du "bare" trænger til hvile. I hvert fald held og lykke!

Kh Karen S

Anonym sagde ...

Jeg tænker fibromyalgi. Har du før haft perioder hvor du var total smadret? Mere end man kunne forvente at du ville være efter det du har lavet? Håber du "bare" er lidt ekstra træt efter konfirmationen, for det andet er et mareridt...

Tina sagde ...

Britta: du har ret... det har rumsteret i hovedet i lang tid nu. Og jeg har frygtet at ikke alt ville klappe, da jeg vidste at jeg ikke havde det store overblik.
GOSH jeg glæder mig til fredag Britta :)

HelleK: Hmm et par uger. At du skriver at du havde det sådan, gør at jeg føler det er mere legalt. Men hvor er det da træls vi skal bøvle sådan!!

KarenS: Tak for rosen af Miss'en og mine fotos :) Det gør mig da lidt stolt :)
Jeg håber også det bare er hvilen der skal til.

Anonym: Jeg har ofte tænkt fibromyalgi. Men jeg har i mange år haft to forskellige læger, som begge mener at fibromyalgi ikke eksisterer! Jeg har af og til perioder hvor jeg er SÅ bombet og træt og tænker at jeg er et skvat. Jeg kan få SÅ slatne muskler, som om jeg i virkeligheden har lavet 10 gange så meget som jeg egentlig har. Og værst er smerterne i mine led og hmm ikke muskler.. men nærmere som om det er indeni knoglerne nogen gange... de er trælse!
Jeg håber heller ikke det er det. Omvendt ved jeg ikke hvad der er bedst: Fibromyalgi... eller den skraldespandsdiagnose jeg har fået "Noget gigt af en art".

Unknown sagde ...

Kære Tina. Din krop "råber" at du skal sidde der i solen og nyde:-)
Alle de andre ting skal nok blive gjort, når du er parat til det.

anjoe sagde ...

Det bedste du kan gøre lige her og nu, er at slappe af, og det med god samvittighed ;-)

Anonym sagde ...

Der er mange læger der ikke interessere sig for fibromyalgi. Prøv at kigge forbi fibronet.dk og fibromyalgi.dk. Bed din læge om en henvisning til en rheumatolig. Kan anbefale Heine Svarre på Ålborg Sygehus Nord.

Tina sagde ...

Losarinas: Jeg forsøger og gør mit bedste :) Det gode er at manden har fået nyt job hvor han er ude om dagen... og datteren i skole... så får jeg mig bedre sat ned :) Og jeg har forsøgt at vende det blinde øje til vasketøj og støvsugning.

Anjoe: Jeg øver mig!!! :) Jeg er ikke god til at sidde, med god samvittighed!

Anonym: Jeg vil prøve at kigge på de sider du anbefaler. Om jeg så orker at tage kampen op med min læge, det vil jeg se lidt an. jeg har allerede kæmpet i mange mange år... med diverse læger OG en rheumatolog på Kolding Sygehus. Så jeg føler mig træt af systemet... Og jeg har en forståelse af at lige meget hvad jeg egentlig fejler af de to ting... så kan de kun symptombehandle... eller?
(jeg er ikke så ligeglad med migselv og min diagnose, som det nemt kan lyde til i ovenstående... men jeg er TRÆT .. træt af at forklare pege fortælle og blive trykket på hevet i og hørt i et utal af spørgsmål.. :) )

marianne lundholm sagde ...

du ser, du kan sticka sjalar, så söt missen är i gräset

Send en kommentar