Maleblokering

lørdag den 8. marts 2008

Jeg har malerblokering! Eller også er det bare fordi intet vil lykkes på det dumme lærred.

Igår har jeg lagt maaange lag maling på mit lærred og hele tiden malet over og over og over....

Så nu har jeg været ude og investere i lidt nye farver... måske det liiiige er det der skal til ;)

Jeg har så mange billeder i hovedet... men maling og pensel lever deres eget liv, og tingene bliver SLET ikke som noget jeg kan være tilfreds med... Men jeg håber det kommer...

<----o0O0o---->

Vi har fået arrangeret mere hjælp til svigerfar nu. Minimum et tryghedsbesøg af en sygeplejer, så længe han har så ondt i ryggen! Vi fandt nemlig også ud af at blodtryk var højt, pulsen for lav og hjertet havde sin egen rytme. Så lidt tryghed og eftersyn skal der til.

Samtidig kommer der nu også en om lægger ham i seng til en middagslur, så han lige kommer vandret en time eller to, der midt på dagen.
Alt i alt mere fokus på trygheden især! Dejligt :)

Vi skal jo også lære noget om hvor meget hjælp han er berettiget til. Og hvor meget/lidt vi egentlig skal stå model til. Forståes sådan, at der ikke er nogen grund til at jeg fx. ødelægger ryggen på noget, som en hjemmehjælper burde kaldes ud til :)

4 kommentarer:

Tineke sagde ...

Godt, Tina! Sådan skal det være, du og dine får mere ro på alle fronter, det trængte alle til.
Træk lige frisk luft ind i weekenden, mon ik' du så producerer malerier igen snarest?

God weekend!
Kh. Tineke

anjoe sagde ...

Har fulgt skriverierne om din svigerfar uden at kommentere. Det er en svær situation, især fordi han psykisk - helt forståeligt - er påvirket. At du og din mand ikke ved, hvad der egentlig kan kræves, gør det ikke lettere, men jeg vil foreslå, at I ringer til en anden kommune og forelægger problemerne. Så vil I ret sikkert få et brugeligt svar, som kan bruges i svigerfars (og vel Jeres). Spørges i egen kommune kan et lidt la-la svar gives, fordi det koster penge så at skrive ;-)

Maleblokering, uha, jeg har tre lærreder stående, som startedes i 1980'erne; et af dem mangler kun få detaljer, men først nylig fandt jeg løsningen...

Pia sagde ...

Dejligt at der kom lidt styr på og mere ro omkring din svigerfar....sæt dig i sofaen med pindene og nyd det!!!

Knus Pia

Tina sagde ...

Tak for jeres dejlige hilsner :):)

Vi har fået LIDT mere styr på svigerfars situation! Han får mere hjælp. Tryghedsbesøg osv.
MEN han ringer stadig nogen gange i døgnet og vil have vores hjælp til toiletbesøg. Det frustrerende er at han KAN GODT SELV... men tør bare ikke... fordi han inden for et år har været faldet SÅ mange gange. En gang brækkede han armen slemt... sidste gang her ryggen.

Så vi har mange lange snakke med ham om at hvis han bliver VED med ikke at turde og hele tiden ringer til os hver dag flere gange... så bør han nok overveje det med plejehjemmet een gang til. og så lade være at tage det som et dødsstempel, da mange mennesker bor mange år på et plejehjem og faktisk synes om det :)

Men uha hvor er det dog svært !!!

Send en kommentar