RO på!

torsdag den 12. august 2010

Der er nu gået nogen dage, efter at Nanna tog afsted over atlanten! Og det går, for mit vedkommende lettere og lettere.... mest fordi jeg jo allerede kan se at vi kan snakke sammen ret tit :)

Eller dvs. når hun starter i skole på fredag, kan vi ikke snakke HELT så tit, med mindre jeg vil sidde oppe til klokken sent :) Altså det vil jeg jo gerne, men det bliver ikke helt som nu. Og så skal den sparsomme "taletid" også deles med andre.
De sidste dage har jeg kunnet snakket med hende flere gange om dagen fra ca kl 14-15 stykker om dagen, til nu er kl 01.00 om aftenen. Så hvis jeg lige skærer det faktum væk at der er mange mange kilometer mellem os, føles det slet ikke så slemt :)

Men i hvert fald kører Skype nu og jeg fik købt mig et kamera MED lyd ;) Det gamle jeg havde, var der ingen lyd i.... og så går det smarte jo pænt meget af det !

----------

Herhjemme har jeg været vældig aktiv idag :) Jeg har både "plukket" 8 sække med dåser. Så nu er der pull tabs igen. Og atter engang brugt vi bilen som dåseknuser. Hvis jeg er heldig har jeg en video til jer imorgen. Men skulle lige hente hjælp hos en ven, med at redigere i filmen. Ingen grund til at blafre med nummerplader osv. (Note til self : Du får altså godylt ondt i armen af så mange sække... lær dog at tage et par stykker af gangen)

Og resten af eftermiddagen og aftenen er gået med først at sy foer til en ny pull tab ting... for bagefter at fortsætte ned til en veninde til en god snak og lidt kreahygge. Så fik jeg også lige syet foer fast inden i min nyeste pull tab ting. Foto kommer imorgen når gavemodtager har set den ;) Men jeg er ikke helt sikker på om hun læser med her.

Men nu er klokken også 1 om natten her og jeg burde sove. Men er ikke rigtigt så træt og jeg har en hyggesnak kørende med Nanna.

4 kommentarer:

Lin sagde ...

Skype siges at vaere mere "effektivt" end msn. Hvad siger du til det???? Burde tage at faa mig det naar jeg nu endelig faar maskinen tilbage. Det er fantastiskt at man har saadanne kommunikationsmidler. Bare for 20 aar siden ( tja vi bliver jo aeldre hehe) kostede telefonen en bondegaard og man skrev breve. Det sidste ved vores boern ikke hvad er mere hihi.
Saa nyd fremskridtet og nyd Nanna paa afstand. Foer du ved af det er hun hjemme hos dig igen fuld af mod paa endnu nogle eventyr.

Tina sagde ...

Lin: Jeg hører også folk sige at Skype er bedre. Jeg ved ikke lige hvor den er bedre end MSN.... personligt synes jeg det er næsten det samme. Datteren siger dog at Skype er mere stabil :)
Men ja det er da meget lettere idag. Da min kusine var i USA for en del år siden, var der ikke mobiltelefoner og internet på den måde :) Så det var langsompost og vente vente vente :)
Så meget lettere nu :) Heldigvis.

Betina sagde ...

Skype er suverænt. Jeg taler med mine forældre og bror i Seattle flere gange om ugen.

Jeg håber at hun klarer skolen. De er godt noget alternative, så jeg valgte at bo hos min familie i Danmark istedet.

Tina sagde ...

Hej Betina :) Ja jeg er glad for at det findes og at jeg ikke skal vente dage og uger på breve. ;)
Jeg er spændt på skolen. Men Nanna er normalt bogligt stærk, så mon ikke? Hun har fået en masse at vide om nogen forskelle mellem dansk og amerikansk undervisning, så lidt forberedt er hun :)

Send en kommentar