Flourish

mandag den 15. december 2008

Nuuuj hvor har den været længe undervejs. Mine hænder har i lang tid bare drillet SÅ meget, med ømme led. Men i nat lykkedes det at gøre Flourish færdig.
Oprindeligt skulle der faktisk hækles 1000 perler ind i kanten til sidst. Men jeg kunne ikke lige finde nogen perler med stort nok hul, så dem sprang jeg over denne gang. Meeeen jeg tror nu dette tørklæde skal gentages i andre farver og MED perler. :)

Jeg har heller ikke brugt garnet, der er beskrevet i Kim Hargreaves opskrift, i bogen Heartfelt. Det skulle have været Rowan Kid Mohair.... meeen min pengepung rakte til brugsens det bedste ;) Og det er sådan set ganske udemærket. Siger jeg, uden at have mærket Rowans!

Nogen gange kommer der nu noget godt ud af at sidde oppe, en halv nat med ondt! Katten og jeg delte sofaen, mest til hende og mindre til mig... som altid!

Fakta om Flourish:

Opskrift af Kim Hargreaves
Længde: 190 cm
Vægt: 148 gram
Garn: Brugsens Mohair, 3 nøgler
Farve: Lilla
Hot or Not: HELT sikkert hot! Det ligner jo en drøm! :) Og jeg ønsker mig helt sikkert Kim's bog Heartfelt !! Det er trælt at aflevere på bibleren igen!!

9 kommentarer:

IF Stjernen sagde ...

Nøøøj hvor ser det lækket ud! Man kan næsten mærke hvor blødt det er. Hm, kunne være man selv skulle igang med hæklenålen...

Godt du fik overtaget lidt af sofaen så du kunne få det færdigt.

Knus Britta

ps. der er altså en vis lighed mellem katten og tørklædet :-)

Anonym sagde ...

Flot tørklæde og utrolig sød kat. Formoder det er en Hellig Birma? Sådan en overvejer vi at få engang, har hørt den skulle være nemt til, at opsmtille sig til skiftevis at være hjemme og på camping, som er vores andet hjem i de varme måneder.

Anonym sagde ...

Jeg kender det også alt for godt, dét dér med at katten indtager hele sofaen. Det gør ham af vores nemlig også. ;o) Altså de katte.

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det et lækkert tørklæde - superflot - jeg kan godt forstå, du gerne vil lave flere eksemplarer :-)

Håber du har fået det bedre :-)

Mie sagde ...

Fantastisk lækkert tørklæde - Jeg har fluks bestilt bogen på biblioteket og håber jeg kan finde ud af at hækle efter engelsk opskrift...... Tak for dejlig inspiration

Kagekonen sagde ...

Jeg synes helt bestemt at jeg efterlod en kommentar i morges? Nå, så får du den igen:
Det er et fantastisk smukt tørklæde og hvis du nogen sinde bliver træt af det, så siger du bare til ikke?

Katten ser i øvrigt også skøn ud ;o)

Mette H. sagde ...

Hej Tina

Et forsinket tillykke med fødselsdagen skal du ha' fra mig. Jeg læser ikke blogs hver dag/uge som du nok kan forstå, men jeg læser dem alle.

Sikke et sødt tørklæde og blødt ser det ud.

Håber du snart får det bedre.

Rigtig god jul.

Mie sagde ...

Arghhh nr. 5 i køen i bogen - Jeg forsøger at væbne mig med tålmodighed som ellers ikke er en af mine spidskompentencer og tager imens endnu et kik på dit fantastiske tørklæde
Tanker

Tina sagde ...

Britta: jaah bare igang :) det er SÅ lækkert!!

Pia: Tak :) Ja det er en Hellig Birma. Og hun er glad, bare hendes familie er i nærheden :) Hun går os altid i hælene, fra rum til rum i huset!

Heidi: Ja de tror de er noget!!!! :D ;)

Strikkeheksen: Naah ikke bedre i ledene... Men jeg er igang med et i rødt nu! :)

Mie: Ja der er lang ventetid på den, Fordi der kun er ET eksemplar i omløb har jeg hørt. Men jeg kan måske hjælpe, skriv på momsen @ gmail.com (uden mellemrum)

Kagekonen: Haha, jeg skal tænke på dig ;) og tak!

MetteH: Tusind tak :):) Det er rigtigt lækkert. Men synes nu osse det er en anelse elektisk.

Send en kommentar