Bamsen

onsdag den 19. september 2007

Bamsen her fik jeg syet igår aftes og har idag syet tøj til hende! Det må være en hende, med lyserød bluse og blussende kinder :)

Kors hvor jeg bøvlede med de tynde arme! Så bøvlede jeg med knapperne, fordi de har en tap bagpå... men jeg havde ikke andre, som jeg havde 4 af.

Jeg havde heller ikke noget broderigarn, til at sy ansigt med osv. Men så delte jeg noget bomuldsgarn i flere tråde istedet.

Igen manglede jeg stof, så igen måtte jeg ud og lede. Denne gang hos den lokale genbrugsbiks, hvor der idag var ½ pris på alt. Så jeg fik forskellige fleece trøjer, funny stribede bukser, bluser osv med hjem, som jeg skal have klippet i stykker.

Så har jeg lidt mere stof.... alt sammen til 50 kr!

Som det ses på billedet til højre, er hun accepteret som et fuldgyldigt medlem af familien ;)

Aj hun faldt i god jord og både mand og datter er solgt!!
Jeg kunne godt tænke mig at lave hende meget større... men skal lige afgøre med mig selv om resten af mit stof skal bruges på endnu en bamse....

Jeg er heldig at have hul til internettet lige nu... det har ellers været væk hele dagen IGEN! Stofa siger der graves ved Horsens, og at nogen har gravet og rodet i kabler :( Men hvorfor har jeg så internet NOGET af tiden??? (EDIT: det nåede jeg lige at skrive og bagefter havde jeg ikke internet resten af dagen)

Alt stoffet ved siden af bamsen, på nederste billede, var det jeg fik for 50 kr på genbrug. Dejligt!

13 kommentarer:

Jette sagde ...

Hvor er bamsen sød, men dine billeder er jeg bare vild med, hvordan gør du og med hvad. Nu har jeg bakset med photofilter hele dagen... der bliver ingen runde hjørner, og hvis der så gør er baggrunden hvid. dine tre med katter er bare flotte...

Kagekonen sagde ...

Det er en super sød bamse med dejlige røde æble-kinder og et lidt betuttet ansigtsudtryk. Den er pragtfuld.

Mariann sagde ...

Sikke da en masse dejlige ting du får lavet, og bamsen er da bare super lækker !
Mvh.
Mariann

Githa sagde ...

Den er bare vildt sød Tina - ligesom alle de andre ting du får syet sammen for tiden :-)

Tina sagde ...

JetteH: Tak for rosen :) Jeg laver billeder i photoshop. Og mine hjørner bliver også hvide, men det ses ikke når billederne ligger på en hvid baggrund. Så du er jo på rette spor!
Skriv en mail til mig på momsen @ stofanet.dk (uden mellemrum), så skal jeg forklare yderligere... Og skriv lige hvilket program du foretrækker at lave det i :)

Kagekone: Tark :) Jeg er faldet pladask for bamsen osse.

Mariann: Tak :)

Githa: Taark :)

Jeg rødmer nu!

Anonym sagde ...

Jeg smelter ved synet av den søte bamsen du har sydd. Har jeg sagt det før.....? Men du er fantastisk flink!!!!!

Dorte sagde ...

Ja, hun ser da elskelig ud !!
God idé at købe billigt tøj for at få stofrester !!

Kh Dorte

Unknown sagde ...

Uhmmm sikken dejlig bamse (... og mandlig model ;-))
Hvor kan jeg godt li alle dine kreative tiltag - kommer de lige ud af dit hoved??
Dine snegle er altså bare SÅ søde.

KH Siffe

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Øj, hvor er den nuttet! Du er da helt vildt god til det der med de små og bløde dyr!

Kh Karen S

Jette sagde ...

Tak Tina, det vil jeg gøre.... skal lige ha' lidt tid.:)

Helle K. sagde ...

Sikke en nuttet og sød bamse du har lavet, jeg har sagt det før, men jeg siger det lige igen, du er altså bare så enormt kreativ.
Jeg har søgt efter Tilda bøger på det lokale bib., men kunne ikke finde dem, hvem er forfatteren?

Anonym sagde ...

LÆKKER bamse!!! Hold også øje med knapper i genbrugsforretningen - en af vores har femkronersposer med masser af knapper i - poserne lugter ikke så godt fnis*, men knapperner er skam gode nok. Ellers tjek manden skjorter, når du smider dem ud...der er jo altid et par håndfulde knapper dér, osse!!! Sådan har jeg efterhånden fået en god knappesamling på benene, osse med adskillige af de, har jeg fundet ud af, ret dyre perlemorsknapper! På samme måde med stof - ser du en kjole i SKØNT stof i en god størrelse, er der jo masser af bamsetøj i sådan en! :o)

Tina sagde ...

Allerførst:
Puha, svigerfar har fået en blodprop i hjernen og er indlagt. Så jeg har ikke meget tid hjemme. Og så dur internettet ovenikøbet kun sporadisk.... ØV Sikke nogen dage :(

Sylvia: Tak!! :)

Dorthe: jaah jeg har ikke råd til kun at købe stof i stofforretninger ;)

Siffe: du må ikke rose ham sårn, han bliver jo helt fjalet ;)
Tak for rosen Siffe :)
Nej de syede ting kommer fra diverse TILDA bøger ;)

KarenS: tak skal du have :)

Jette: baare igang ;)

Helle: forfatteren hedder Tone Finnanger :)

Bettina: Manden bruger ikke skjorter;) Men ja, jeg holder øje der hvor jeg kan! Og jeg har lige fået to store bolchebøtter med knapper, af min mor! hun mente at dem fik jeg nok brugt flere af, end hun ville gøre.

Send en kommentar