Bainbridge, Kauni og Kugler

lørdag den 1. september 2007

SÅ fik jeg mig taget sammen til at opdatere lidt her :)

Jeg er blevet færdig med Bainbridge Scarf, den anden dag. Men så var der for mørkt til billeder, næste dag tog min model på overnatning. Så det er først nu jeg har fået knipset det ;)

Tørklædet er sådan set fint nok. Men synes man skal stå og niller lidt med det førend det sidder pænt.... eller også gør jeg det forkert! Under alle omstændigheder, hvis jeg skal strikke flere, skal det ikke være i Lucca. Det er for elastisk og tørklædet klasker hurtigt sammen som en lille krave...

Derudover har jeg siddet og viklet 270 g Kauni papegøje op.... i HÅNDEN! Føj for den, det er ikke noget jeg gør ret tit!!! Først havde jeg siddet og viklet 100 g Lucca op, på min fine viklepind... men helt ærligt, det egner sig ikke til fotografering!!!! Det bliver da noget være møg *Griner*

Jeg regner med at Kaunien skal bruges til et Bobletørklæde, som lige nu hitter mange steder derude i bloggerland.
SÅ igår gik jagten ind på at finde nogen glaskugler!

Glaskugler er sådan set nemt nok! Men at finde dem i forskellige størrelser skulle jeg da lige lede efter... Og så ender jeg med at finde dem det mest oplagte sted... seføli... Fætter BR ;)

Men smukke er de da!!

MEN jeg har lidt betænkeligheder ved at smide et tørklæde med 20-30 glaskugler, ind i vaskemaskinen!!! Jeg skulle jo gerne kunne bruge vaskemaskinen igen ;)

Hvad er jeres erfaringer???

I øvrigt er jeg ved at lave en prøve til bobletørklædet, i mohair.... hvordan mon det valker?

4 kommentarer:

Tineke sagde ...

Hejsa Tina, jeg ville nok putte tørklædet i en pudebetræk e.l., så det ikke slår så hårdt mod trumlen, for så'n en tørklæde har jeg også på listen, fint til at bruge en rest Kauni op! God fornøjelse, mange hilsner, Tineke

Tina sagde ...

Ja jeg påtænkte også noget lignende :) med pudebetræk! Men spsm er så om det valker så nemt når det er pakket ind?.... det må vi få at se :)

Anne sagde ...

Jeg smed altså bare mit i maskinen som det var, ingen betræk eller andet beskyttelse, og jeg halede et smukt filtet tørklæde ud, med alle kugler intakte og stadigt siddende inde bag elastikkerne!
Held og lykke med projektet :-)

Mette H. sagde ...

Min vaskemaskine er forsikret. Jeg tør godt lægge maskine til hvis du vil. Jeg er også igang med 2 meter glatstrik til samme formål.

Send en kommentar